Avspilling av lyd fra blu-ray i HD-format

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avspilling av lyd fra blu-ray i HD-format

Hei.

Jeg har nettopp anskaffet en blu-ray spiller og skal se en film med lyd-formatet DTS-HD Master Audio. Jeg har problemer med å sette den opp til å avspille sådan lyd, mest fordi jeg ikke får forsterkeren til å vise at det er det jeg avspiller.

Hvordan stiller jeg inn spilleren for å få den til å dekode signalet til Master Audio, og hvilken kanal må jeg velge på receiveren? Ser jeg har valget mellom Bitstream og PCM ut fra spilleren, hvilken av dem dekoder i signalet mens det er i blu-ray spilleren?

Og hvordan setter jeg opp forsterkeren til å motta det ferdig dekodede signalet?

Til informasjon har jeg en Panasonic DMP-BD60 blu-ray og en Pioneer LX50 receiver.

Håper noe av dette gav mening, og at noen kan svare på mine spørsmål!

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er det bedre å la receiveren dekode signalet?
    Hvordan setter jeg i såfall opp spilleren og receiveren slik at det gjøres på den måten?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av eXntric
    Eller er det bedre å la receiveren dekode signalet?
    Hvordan setter jeg i såfall opp spilleren og receiveren slik at det gjøres på den måten?
    Det som er viktig i lydoppsettet er at lyden står på BITSTREAM ut, og at nederst på bildet: Secondary Audio på OFF.

Da skal det bl(u)i HD lyd...

Ps med en BD 60 så MÅ du la receiveren dekode lyden...spilleren gjør ikke det selv....og det trenger du ikke...

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det som er viktig i lydoppsettet er at lyden står på BITSTREAM ut, og at nederst på bildet: Secondary Audio på OFF.

Ps med en BD 60 så MÅ du la receiveren dekode lyden...spilleren gjør ikke det selv....og det trenger du ikke...

mvh
    Takk for det! Kjenner til det med secondary audio, og var en av tingene jeg var usikker på.

Men det gjenstår fortsatt det med å velge riktig dekoding (kanal?) på receiveren. Jeg har funnet de vanlige pro logic eller neo:cinema formatene, men HD-formatene har jeg ikke funnet noen knapp for enda. Fint om noen som har samme receiver (eller en fra pioneer som kanskje har samme type fjernkontroll) kunne svart meg på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    Takk for det! Kjenner til det med secondary audio, og var en av tingene jeg var usikker på.

Men det gjenstår fortsatt det med å velge riktig dekoding (kanal?) på receiveren. Jeg har funnet de vanlige pro logic eller neo:cinema formatene, men HD-formatene har jeg ikke funnet noen knapp for enda. Fint om noen som har samme receiver (eller en fra pioneer som kanskje har samme type fjernkontroll) kunne svart meg på dette

edit: Beklager dobbeltpost

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av eXntric

Hvis din receiver er som min, så er det ingen knapp for de lydformatene du finner på på DVD/BLURAY...det går HELT AUTOMATISK....så når du setter i gang en BluRay og litt tid tar det...så vil du se på displayet at det ofter er Dolby Digital til å begynne med....og sånn etter hvert når filmen BEGYNNER på ordentlig så vil du se på displayet på din receiver DTS HD osv...
    Du kan også(etter at filmen har satt i gang) sjekke eller bytte lydmodus ved å trykke på AUDIO knappen på din fjernkontroll...

De andre lydformatene du finner på din receiver er for bruk når du skal se en
    vanlig film på NRK/TV2 osv...

En ting til: Ofte kan du velge lyd i menyen på BluRay også, men skulle du kjøpe MaxManus eller en av Stieg Larsson filmene laget av Nordisk Film så velger den som default DolbyDigital, så da må du selv inn på AUDIO knappen for å bytte til DTS HD
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis din receiver er som min, så er det ingen knapp for de lydformatene du finner på på DVD/BLURAY...det går HELT AUTOMATISK....så når du setter i gang en BluRay og litt tid tar det...så vil du se på displayet at det ofter er Dolby Digital til å begynne med....og sånn etter hvert når filmen BEGYNNER på ordentlig så vil du se på displayet på din receiver DTS HD osv...
    Du kan også(etter at filmen har satt i gang) sjekke eller bytte lydmodus ved å trykke på AUDIO knappen på din fjernkontroll...

De andre lydformatene du finner på din receiver er for bruk når du skal se en
    vanlig film på NRK/TV2 osv...

En ting til: Ofte kan du velge lyd i menyen på BluRay også, men skulle du kjøpe MaxManus eller en av Stieg Larsson filmene laget av Nordisk Film så velger den som default DolbyDigital, så da må du selv inn på AUDIO knappen for å bytte til DTS HD
    mvh
    Kjempebra forklart! Takk for hjelpen:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •