Beste og billigste løsning for 2 tver i huset

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste og billigste løsning for 2 tver i huset

Nå spør jeg kanskje om å få i pose og sekk, men situasjonen er i hvertfall slik:

Jeg har en tv i stua, en altibox tilkoblet min plasma med hdmi kabel. Når jeg nå kjøpte ny tv hang jeg opp den gamle på veggen på soverommet og ønsker derfor å ha signaler der inne også. Jeg har ingen hd tilkobling da jeg ikke har behov for dette før altibox får canal+ sport hd.

soveroms tven er ca 5 meter unna i luftlinja, skal jeg strekke kabel må jeg nok ha ca 8-9 meter lang kabel. Det er vel vanskelig å sende dennne kabelen gjennom veggen da både scart og hdmi vil lage et stort hull i veggen inn til soverommet?

Så hva er beste og billigste løsning for å få signaler på tven på soverommet?

Jeg ønsker å unngå å betale ytterligere mer i mnd for å leie enda en dekoder.

Jeg ønsker å kunne bytte kanaler fra soverommet, ikke nødvendigvis se på 2 forskjellig kanaler da jeg regner med eneste løsningen for å få til det er å betale for enda en dekoder.

Er det noen som kan hjelpe meg å liste opp de alternativene jeg har?

Takk for hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten må du kable med TP kabel og flytte Altiboksen frem og tilbake, eller så må du bite i det sure eplet og leie en dekoder til. Tror ikke det er mer enn 50,- ekstra i måneden. Eneste måten jeg kunne få signaler frem til barnerommet...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    interessant.. Vet du noe om kvaliteten på signalene og resultatet? Og må jeg da koble om bak altiboxen hver gang jeg vil ha signalene inn til soverommet, eller kan jeg koble mellom denne så samme kanal kan vises på begge tvene samtidig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •