mediaspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: mediaspiller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mediaspiller

hei hei, jeg har nettop bestillt meg en ny mediaspiller (tvix). så nå er det om å gjøre å få lagt inn mest mulig filmmateriale i hd inn på hdd.
    her kommer spørsmålet mitt, jeg ser jo at man lett kan skaffe seg bluray rip alt fra 4-50gb. jeg skal jo koble opp mediaspilleren på min sony vw60 så jeg regner med at små feil blir ganske synlig i den størrelsen.. siden alt jeg ser på denne prosjektoren har vært bluray tidligere så lurer jeg på hvor store bluray-rip filer jeg bør laste ned? er det stor forskjell på bildekvalitet på 50 og 20 gb? eller 20 og 10? gidder ikke laste ned 50 om det er like greit å holde seg til 12gb f.eks. hva mener dere om dette?? takknemlig om det er noen her inne med mere erfaring med dette enn meg så kan guide meg.. på forhånd takk

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -snip-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??????

hvem i all verden har sagt noe om pirat-kopier her??????? stått opp på feil fot? her snakkes det kun om bildekvalitet, har du noen meninger om det???

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -snip-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehehe

det gjorde jeg nok men jeg driver ikke med ulovligheter

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmfilm
    hei hei, jeg har nettop bestillt meg en ny mediaspiller (tvix). så nå er det om å gjøre å få lagt inn mest mulig filmmateriale i hd inn på hdd.
    her kommer spørsmålet mitt, jeg ser jo at man lett kan skaffe seg bluray rip alt fra 4-50gb. jeg skal jo koble opp mediaspilleren på min sony vw60 så jeg regner med at små feil blir ganske synlig i den størrelsen.. siden alt jeg ser på denne prosjektoren har vært bluray tidligere så lurer jeg på hvor store bluray-rip filer jeg bør laste ned? er det stor forskjell på bildekvalitet på 50 og 20 gb? eller 20 og 10? gidder ikke laste ned 50 om det er like greit å holde seg til 12gb f.eks. hva mener dere om dette?? takknemlig om det er noen her inne med mere erfaring med dette enn meg så kan guide meg.. på forhånd takk
    Hva tror du selv?
    Hint: Logisk

Og tør jeg spørre hvor du laster ned disse blu-ray rippene fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke lenge til film blir som musikk at man kan laste ned en komprimert utgave for X antall kroner. Skal man ta en sikkerhetskopi så kan den komprimeres til 9-10 gb pr. 90 minutt og ha super kvalitet. Jeg ser ikke forskjell på originalen og kopien da ivertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva tror du selv?
    Hint: Logisk

Og tør jeg spørre hvor du laster ned disse blu-ray rippene fra?
    alltid bra å få hyggelige svar fra folk som føler seg så mye bedre enn andre.
    hyggelig at du er her inne å tilfører meg null hjelp
    ps om du synes mine spørsmål er for dumme så.... hint: TRENGER du jo ikke å svare

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk.

Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det er vel ikke lenge til film blir som musikk at man kan laste ned en komprimert utgave for X antall kroner. Skal man ta en sikkerhetskopi så kan den komprimeres til 9-10 gb pr. 90 minutt og ha super kvalitet. Jeg ser ikke forskjell på originalen og kopien da ivertfall.
    tusen takk. var akkurat slikt svar jeg var ute etter.. syns det er litt stress å kopiere bd filmene mine hvis hver film tar 50 gb.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alltid bra å få hyggelige svar fra folk som føler seg så mye bedre enn andre.
    hyggelig at du er her inne å tilfører meg null hjelp
    ps om du synes mine spørsmål er for dumme så.... hint: TRENGER du jo ikke å svare
    Okey, siden du ikke ser logikken i at kvaliteten på en film forringes ved kompresjon, skal jeg fortelle det til deg.

Kvaliteten på en video-/musikkfil blir dårligere ved kompresjon/ripping, da man fjerner informasjon fra filen. Man kan gjøre dette på flere måter, bl.a. redusere bitraten eller redusere fps. Om det er synlig for den enkelte, er nok veldig individuelt, men på en stor skjerm er det straks mer synlig. Nesten uten sidestykke er det pga lagringsplass/nedlasting og kronasjer som gjør at noen velger å bruke komprimerte filer fremfor originalen.

Så regner jeg med at du tar deg tid til å svare på mine spørsmål til deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

hehe alt det er jo forstått, mitt spørsmål var jo om det er noe vits med ei fil på 50 gb når man klarer seg fint med 10gb. jeg har aldri skrytt over at jeg var noen ekspert på lyd eller bilde, men regner med at det finnes noen her som orker å svare oss som trenger hjelp av slike eksperter/kunnskapsrike som deg, uten at man er her for å kverulere. blir litt tungt å bruke forumet hvis man ikke kan la det dårlige humøret gå ut over kjerringa i strede for å la sinnet gå utover slike som meg som kommer med så dumme spørsmål

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe alt det er jo forstått, mitt spørsmål var jo om det er noe vits med ei fil på 50 gb når man klarer seg fint med 10gb. jeg har aldri skrytt over at jeg var noen ekspert på lyd eller bilde, men regner med at det finnes noen her som orker å svare oss som trenger hjelp av slike eksperter/kunnskapsrike som deg, uten at man er her for å kverulere. blir litt tungt å bruke forumet hvis man ikke kan la det dårlige humøret gå ut over kjerringa i strede for å la sinnet gå utover slike som meg som kommer med så dumme spørsmål
    For det første, jeg er ikke i dårlig humør.
    For det andre, så synes jeg at det er merkverdig at du enda ikke skjønner forskjellene på en fil på 50gb og en på 10gb. Hvis du klarer deg fint med ripper, så kjør på! Hvis du har pengene og er oppriktig opptatt av å få tak i versjoner med maksimal kvalitet, så vet du hva som gjelder ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe for det første, så skjønner jeg forskjellen. for det andre så spør jeg om det er STOR SYNLIG forskjell på 50gb og 10gb. slik at jeg slipper å bruke masse unødvendig plass på hdd. jeg vet også at dette er individuelt, men det er nettop derfor jeg skriver inn på forumet for å finne eg pekepinn på hva jeg skal gå for. for jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har lurt på dette, som kansje også hadde synes dette var litt interessant å få svar på.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe for det første, så skjønner jeg forskjellen. for det andre så spør jeg om det er STOR SYNLIG forskjell på 50gb og 10gb. slik at jeg slipper å bruke masse unødvendig plass på hdd. jeg vet også at dette er individuelt, men det er nettop derfor jeg skriver inn på forumet for å finne eg pekepinn på hva jeg skal gå for. for jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har lurt på dette, som kansje også hadde synes dette var litt interessant å få svar på.
    Forskjellen er vesentlig, ferdig sak!
    Hvis DU synes at forskjellene er marginale og at det ikke er verdt å investere mer i originaler eller lagringsplass, så går du for det alternativet som er dårligere rent lyd- og bildemessig... nemlig å komprimere filene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

......

ok da mener DU det. du som er eksperten ikkje jeg vesentlig forskjell ja, da er det ikke noen tvil om at ALLE ser forskjell. jepp jepp, her er det bare å legge det på minnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det er noe drøyt å komme med påstander om piratkopiering da trådstarter kan ha tilgang på servern til Faren sin som for alt vi vet er proppet til smertegrensa med filmer.

Ser ikke noe problem med å laste ned filmer man allerede eier på BD for å forenkle avspilling. Har selv Tvix og det er veldig komfortabelt!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok da mener DU det. du som er eksperten ikkje jeg vesentlig forskjell ja, da er det ikke noen tvil om at ALLE ser forskjell. jepp jepp, her er det bare å legge det på minnet.
    Det er FAKTA, ikke synsing eller erfaring fra min side om jeg er aldri så mye "ekspert".

Forskjellen er vesentlig, men hvor godt den enkelte merker forskjellen kommer an på oppsettet (utstyr, størrelse, avstander osv) og selvsagt synet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Syntes det er noe drøyt å komme med påstander om piratkopiering da trådstarter kan ha tilgang på servern til Faren sin som for alt vi vet er proppet til smertegrensa med filmer.

Ser ikke noe problem med å laste ned filmer man allerede eier på BD for å forenkle avspilling. Har selv Tvix og det er veldig komfortabelt!
    TAKK TUSEN TAKK

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg meget godt syn og ganske bra utstyr og forskjellen er like stor som en 320kbps mp3 kontra den originale cd'en.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •