Fjernstyring av TV/PVR/DVD/AMP... "gjemt" i skap

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyring av TV/PVR/DVD/AMP... "gjemt" i skap

Hei. Vi har kjøpt "nytt" hus og finner ut at vi må henge TV'n på veggen med mulighet for å vinkle den 90 grader. Det betyr at stasjet i TV-bordet til tider vil stå 90 grader på seer med fjernkontroller. Jeg har skjønt at man kan ty til Harmony 900 (m RF) og en IR-mottaker, evt gå for en rimeligere løsning som f.eks. en IR-mottaker som går med 3 kabler ned til hvert IR-apparat hvorpå man "klistrer" på sender på hvert øye på det respektive apparat. Dersom jeg har misforstått noe, nøl ikke med å korrigere meg.

Sistnevnte løsning slår meg som lite lekker, med en stor klump oppå evt ved TV'n med dertil hørende kabler ned til hvert apparat. Den første løsningen slår meg som dyr, skjønt mye mer estetisk og lettvint (når man først har fått programmert kontrollen vel å merke).

Frågan er rett og slett; hvilke andre muligheter finnes der ute, hva slags erfaringer har dere med ting og tang?

Håper på støtte her.

Terje

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Låner tråden din litt. Jeg skal gjemme vekk tuneren og mediasenter pcn min i et skap. Kan jeg da få kjøpt noen tynne kabler som jeg klister på ir mottakeren på boksene og så feks fester diskret under skapet som dem sitter i? Hvilke kabler trenger jeg da?

Jeg har denne liggende Logitech Harmony 895/1000 RF-IR Extender men den funker vel kun på RF fjernkontroller, eller tar den i mot IR signaler også? Den fulgte med en Harmony 895 fjernkontroll.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •