Videokamera til Projektor (hdmi)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videokamera til Projektor (hdmi)

Heisann, jeg har et canon hf s10 videokamera jeg vil koble til en epson eh-tw420 projektor.

Jeg vil bruke en hdmi kabel, og har anskaffet en kabel med mini-hdmi (som passer i videokameraet) og vanlig hdmi i andre enden. Får likevel ikke noe signal og bilde i projektoren.

Er det noen som kan si meg om det er en grunn for at dette ikke fungerer, eller kan jeg ha en defekt kabel?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du kanksje slå på HDMI utgangen i instillinger på kameraet?
    Sjekket manualen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Må du kanksje slå på HDMI utgangen i instillinger på kameraet?
    Sjekket manualen?
    Det eneste jeg finner i innstillinger på kamera relatert til hdmi er noe som heter "control for HDMI", og denne sto som off. Skrudde på, men ingen effekt. Kan forsåvidt ikke endres når jeg har hdmi kabelen i. Hdmi status på kamera viser 1920x1080i uten at jeg kan gjøre noe med den.

Har lurt på om det kanskje kan være at kameraet sender for høyt hd signal i forhold til projektor? den sender 1080i mens projektor støtter 720p. Syns likevel det burde gå an å nedskalere. I innstillingene prøvde jeg å endre component output fra 1080i til 576i, uten at dette gav noe videre utslag.

Ja, har sjekket manualen, men blir ikke smartere på det. Den ligger forsåvidt på nett om noen lyse hoder kan tolke mer utav det enn meg. Side 124 tar for seg avspilling på hd tv (regner med tv og projektor går for det samme?)
    http://gdlp01.c-wss.com/gds/9/030000...0-nim01-en.pdf

Jeg er ikke helt fortrolig med dette her, hadde satt stor pris på litt hjelp!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke projektoren din HD-ready? Hvis den ikke støtter 1080i, og kamera bare kan sende 1080i ut på HDMI så må du nok bruke annen tilkobling - feks. component.
    Component og HDMI skal være to separate utganger på kameraet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den er HD-ready. 720p. Fulgte med en component ledning og som jeg plugget i kamera, men hadde litt mer problem med projektor. Jeg fikk bilde, men kun i svart/hvitt... Kan jeg bruke component på denne projektoren?
    Sånn ser projektoren ut:
    http://images.gfx.no/579/579904/IMG_3900.jpg

Og slik ser ledningene ut (i andre enden er det en mye mindre plugg ala mini-usb):
    File:Component video RCA.jpg - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonasy
    Joda, den er HD-ready. 720p.
    Den må støtte 1080i for å være HD ready.
    Hvis den ikke støtter 1080i, så ligger jo problemet der.

Fulgte med en component ledning og som jeg plugget i kamera, men hadde litt mer problem med projektor. Jeg fikk bilde, men kun i svart/hvitt... Kan jeg bruke component på denne projektoren?
    Hvis du skal bruke component på den projectoren så må du ha en overgang til den blå inngangen som det står computer (component video) på.
    Hvis du plugger den inn i den gule (som heter composite) så vil du nok kunne få sort hvitt bilde ja.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket hos Epson nå, og projektoren din skal støtte 1080i.

Dessuten skal det følge med en adapterkabel for å koble inn component video på den blå D-sub inngangen.

Epson EH-TW420 | V11H28544

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, da har jeg bilde gjennom component og lyd gjennom composite. Men fortsatt noe irriterende å bruke to sett med ledninger, når det strengt tatt burde fungere med hdmi når projektoren oppskalerer til 1080i?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren skal støtte 1080i over HDMI og den nedskalerer isåfall det til 720p, siden det finnes 720 fysiske linjer på panelet.
    Det eneste jeg har å komme med da, er en teori om at kanskje kameraet har tatt opp i en framerate (antall bilder pr sekund) som projektoren ikke støtter. Jeg ser at projektoren ihvertfall ikke støtter 24fps.

Vet du hvor mange bilder per sekund kameraet ditt filmer med? På noen kameraer kan man velge mellom etpar forskjellige instillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •