MKV som hakker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MKV som hakker

Hva er grunnen til at enkelte MKV filer blir som hakka møkk ?
    Dårlig ripping eller ??

Hva kan jeg gjøre for å få spilt av filer som hakker ?

De fleste går veldig bra, men innimellom er en og annen film helt uutholdelig.

Bruker VLC til avspilling, men er det andre som funker bedre, eller er det bare og slette slike filmer ?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Dette høres ut som et vanlig dekoderproblem, altså Codec. VLC har mange innebygde codecs men det er ikke feilfritt og det er flere som har problemer med å vise da spesiellt mkv eller h.264. Istedet for å bruke VLC vil jeg anbefale deg å skaffe deg CCCP Codec Pack og skru av ffdshow som videodekoder og heller bruke Coreavc (super mkv dekoder som har Dx støtte) som videodekoder og la ffdshow ta seg av lyd (noe ffdshow er veldig bra på).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte denne codec, og oppdaterte vlc, men til ingen nytte. Men da jeg prøvde win media player, så gikk alt som smurt. Då fekk eg jo sett istid 3 gofilm ja

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VLC bruker egne codecer og gir blanke i hvilke packs du har installert. WMP bruker codec pakken du installerte og det er derfor det gikk bra. VLC er bra som er portabelt program men egner seg ikke til å være hovedspiller på maskinen. Media Player Classic for eksempel med riktige codecer/FFDShow er fremdeles det beste alternativet.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPC med Corecodec og FFDshow Audio er for meg det beste valget Det hjelper nok desverre ikke å oppdatere VLC da dette er et program som ikke kommuniserer med andre programmer.

Newcomer Hobbiten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller av alle mine mkv filer i mediaportal og hadde samme problem med hakking og lyd gikk ut av sync på enkelte filer.
    Prøvde med mange codecs ( CCCP pack, klite og coreavc)
    Problemet mitt var ikke drivere eller codecs men refresh raten. Siden det fleste filmer er på 24p så har jeg dette som standard.
    Men noen er faktisk i 50hz og 60hz.
    Jeg krysset av i advanced settings i mediaportal på å velge refresh rate til den samme som filmen den skulle spille og vips så fungerte alle filmene knirkefritt! Bare et tips til de som bruker mediaportal vertfall.
    Er veldig fornøyd med denne løsningen kombinert med moving pictures plugin

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •