Forvirret! Hvor foregår HD-upscalingen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forvirret! Hvor foregår HD-upscalingen?

Har en ny Samsung LED i 7-serien. Vurderer en av de ny Samsung Bluray-spillerne. Overalt skryter begge deler av HD upscaling, og testene står det at HD upscalingen er bra hos begge.

Men når både spilleren og TV-en skryter av dette - hvordan finner jeg ut hvilken som er best? Vil jo tro at TV-en som er flere ganger dyrere har bedre videoprosessor, tross alt? Og hvis jeg slenger en HDMI-kobling mellom BR og TV, hvem av dem driver med upscaling? Hvordan velger jeg at det skal være TV-en?

Forvirret nå.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan velge selv hvem av de som skal gjøre upscalingen.

Alle tv'er oppskalerer bildet den får inn om oppløsningen er under den faktisk oppløsningen til tv'n. Det som oftest er tilfellet er at tv'n sin oppskalerer sjelden gjør en bra jobb. Derfor bruker folk flest oppskaleringen i dvd og br spillere siden de oftest gjør en best jobb.

Men nå er jo samsung led absolutt en av de beste tv'ene på markedet så det kan hende oppskalerern i den tv'n er av den bedre sorten. Prøv deg frem selv.

Selv bruker jeg 1080p upscaler'n som er innebygd i onkyo receiver'n min og fikk det desidert beste resultatet der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •