Mister lyd når konverterer mov fil til avi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mister lyd når konverterer mov fil til avi

Jeg har en film på en dvd som er en .mov fil. Når jeg spiller den fra disken så fungerer alt fint med quicktime, men når jeg legger den over på harddisken så blir lyden borte.

Jeg har prøvd et utall mediaspillere og konvertert filen til avi og wmv, mpeg uten hell. Prøvde også VirualDub, men den klarte ikke lese filen i det hele tatt.
    Eneste som har fått til å spille lyden er vlc, men da måtte jeg fysisk inn og velge lydspor for hver visning.

Noen som har gode forslag?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du har rett dekoder? Det finnes dekodere som tar bildet, men ikke lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Sikker på at du har rett dekoder? Det finnes dekodere som tar bildet, men ikke lyden.

Jeg er ikke sikker på hvilken dekoder jeg bruker, har du et tips til hva jeg bør bruke?

Red; jeg har nå kjørt GSpot og den sier at audio kodeken er AC3, og video er MPEG2. Dette burde vel være ganske rett frem eller?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-lite. Det er forskjellige utgaver med forskjellig antall dekodere. Med de pakkene så har jeg alltid fått både bilde og lyd. Også på filmer som ikke hadde lyd med andre dekodere. Den er vel ikke av de nyeste, men den tar de mest vanlige + litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har k-lite mega pack... klarer fint å spille filmen fra cd'en, men med en gang jeg overfører den til harddisken så forsvinner lyden... Jeg er fullt klar over at dette høres helt meningsløst ut...

Takk for all hjelp, prøver igjen :???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    K-lite. Det er forskjellige utgaver med forskjellig antall dekodere. Med de pakkene så har jeg alltid fått både bilde og lyd. Også på filmer som ikke hadde lyd med andre dekodere. Den er vel ikke av de nyeste, men den tar de mest vanlige + litt til.

Da har det ordnet seg... innstallerte WinDVD, og den ville gjerne ha både QT og RealPlayer.. Selv om jeg hadde QT fra før, så fungerte filmen nå. Merkelige greier... Takk for hjelpen Gurba

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •