Dvd-spiller til pc monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd-spiller til pc monitor

hei, dette haster litt, jeg må få koblet min LG DVX392H til min ACER P241W 24'' Pc monitor, jeg må bare få opp denne så fort som mulig. Bare at jeg har noen få problemer :
    1: jeg bruker en HDMI til DVI kabel fra HDMI klide, (som PC hittils) til Skjermen. men problemet mitt er at, jeg får den samme meldingen, 'Input Not Supported' begge enheter er hdcp kompatible, men har det kanskje med noen instillinger på DVD spilleren ?
    Noen tanker jeg har gjort meg er:
    1: heller prøve å gå fra Component til HDMI, inn i recieveren, og ut i skjermen. (slik jeg allerede gjør med pcen) håpe på et resultat.
    2: koble DVD-spilleren til en vanlig tv, og kikke over innstillingene, forhåpentligvis få det til å funke.
    3: det er fysisk umulig.

noen som har videre erfaring med dette, tar all hjelp jeg kan få, jeg skulle helst hatt det oppegående før søndag, men senere... så lenge jeg kan få hjelp med problemet spiller det ingen rolle når jeg får svar egentlig.

takk på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Fikset det ved å endre oppløsningen på dvd-spilleren til 720p, men det som forbauser meg er at han faktisk ikke tillater meg å bruke spilleren i 1080p skjermen har jo en oppløsning på 1920 x 1200

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at det har med datamengde (båndbredde) å gjøre. TV signaler (som HDMI) er forskjellig fra data signaler (som DVI). TV signaler går via en bildeprosessor som bla.a. skalerer bildet. Denne prosessoren har en øvre grense for hva den klarer, og 1080p blir for mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •