Hjelp angående akustikk og kanskje valg av forsteker/cd spiller/høyttaler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer MacFan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp angående akustikk og kanskje valg av forsteker/cd spiller/høyttaler.

Hei.

Jeg kan starte med at jeg jobber som snekker men må innrømme at akustikk er noe jeg helt grønn på. Men er veldig åpen for å lære!

Etter mye lytting og venting og ikke minst sparing fant jeg det rette! Trudde jeg! Mitt perfekte stereo anlegg til mitt bruk og til mine ører. Jeg ente opp med en stor skuffelse og ikke minst fortvilelse! Dette blir jo tross alt noen norske riks dollar av.

Dette ble kjøpt:
    Lyngdorf TDA 2200 uten analog kort og romkorreksjon noe som jeg angrer på

Lyngdorf CD-1, mest pga oppsampling og gjennomført kvalitet

B&W CM7 pga fyldig og silke myk mellom tone og resten falt i smak (kort fortalt)

Kabler: Van den hul cs-122 hybrid. Skriver mer og hva som er blitt testet lenger ned.

Selvfølgelig klarte jeg jo ikke å vente til alt var ferdig innspilt. ( veldig ivrig siden forsterkeren var heldigital og alt nytt for meg, måtte jeg ringe hifi-klubben umiddelbart. ,der fikk jeg jo selvfølgelig god kontakt med kunnskapsrike folk uten tvil , og de sa at jeg måtte vente til alt var godt innspilt minst 2 uker.

Så jeg spilte 24/7 uten non stopp med cd plater etter min smak. Og ja jeg vet høyttalerne kan være vanskelig å plassere (men dette ble jobbet mye med) og noen syns at lyngdorf tda 2200 er veldig nøytral, men det er ikke det inntrykket jeg har fått etter å hørt den og lest mye om den på norske og utenlandske forum og ikke minst tester over hele verden.