Overføre filer fra satelittuner til pc,og brenne til DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføre filer fra satelittuner til pc,og brenne til DVD

Heisann!
    Det er mulig jeg er i feil avdeling,og beklager i så fall det. Men mitt problem er som følger:

Nå er det slik at jeg på min satelittuner (dreambox dm7000) har et konsertopptak liggende på harddisken(Michael Jacksons jubileumskonsert sendt på NRK 12 juli-kanonbra :-D !). Dette opptaket ønsker jeg å overføre til min pc, og deretter brenne til en dvd-plate.

Første del av dette prosjektet har jeg forsåvidt fått til, gjennom å knytte pc og tuner sammen med nettverkskabel.Men når konserten ankommer pc, så ser jeg at den er delt opp i 5 mindre filer med max størrelse rett under 1 gb på hver. Dette er de også lagret som på tunerens harddisk.

Den første filen fått benevning
    .ts. Den neste ts.001 og så ts.oo2, ts.003 og ts. 004. Jeg antar dette er for å skille dem fra hverandre. Men slik jeg forstår dette så gjør disse benevningene at filene ikke gjenkjennes av de program jeg vil behandle dem i, f.eks. Burnaware Free. Dvs. den første gjenkjennes.

Hvordan kan jeg forene disse filene til ÈN fil, og deretter brenne dem på en DVD for avspilling i en hvilken som helst DVD-spiller? Er det noen som kan peke meg i riktig retning,før jeg begynner å drikke?

På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange måter men du må gjøre om ts til DVD (som er vob fil og MPEG2 codec) .

Dette er en måte
    How to easily convert .ts files to Mpeg2 or DVD | Renzo's Den

med gratis software PVAStrumento v2.1.0.22 (freeware)

når du så har fått gjort om DVB TransportStream så kan filene brennes til DVD eller man kan bygge en DVD struktur med DVD authoring software for så brenne .

Problemer etter du har convertert.
    Jeg vet ikke hvordan filene dine er når de er konvertert men laster du ned
    MediaInfo så er det et gratis og bra prog som gir informasjon om filtype , codec på film osv .
    gir du info om filtype du får ut så er det lett å gi Info om videre vei til ferdig DVD

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er mange måter men du må gjøre om ts til DVD (som er vob fil og MPEG2 codec) .

Dette er en måte
    How to easily convert .ts files to Mpeg2 or DVD | Renzo's Den

med gratis software PVAStrumento v2.1.0.22 (freeware)

når du så har fått gjort om DVB TransportStream så kan filene brennes til DVD eller man kan bygge en DVD struktur med DVD authoring software for så brenne .

Problemer etter du har convertert.
    Jeg vet ikke hvordan filene dine er når de er konvertert men laster du ned
    MediaInfo så er det et gratis og bra prog som gir informasjon om filtype , codec på film osv .
    gir du info om filtype du får ut så er det lett å gi Info om videre vei til ferdig DVD
    Takker og bukker! Skal prøve dette,men ikke akkurat nå,ettersom flasker har kommet på bordet..:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •