Trådløst bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløst bilde.

Hei.

Jeg vurderer å sette inn en tv på soverommet i nærmeste fremtid, og trenger derfor noen tips og råd om signalføringen. Per dags dato har jeg koblet opp RJ45 kontakter i de to rommene vi har tv. (Stue og loftstue) Soverommet ligger vegg i vegg med loftstua, og det er denne tv`n jeg da skal ha inn på soverommet.

Spørsmålet er da hvordan jeg på enklest og billigst mulig måte kan få tv signalene inn på soverommet fra kontakta ute i loftstua? RJ45 kontakta sitter såklart på motsatt vegg kontra soveroms veggen.

Finnes det noe trådløst utstyr som kan ta seg av denne "trafikken"? Tenkte da på muligheten for å sette inn en sender i RJ45 kontakta, og da ha en mottaker i nærheten av dekoderen min.

Alt av tips mottas med stor takk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange muligheter for lyd og bilde over nettverk (baluns), men kvalitet blir lett dyrt. Har du (som meg) 'gamle-TV'en' på soverommet og trenger SCART, må utstyr bestilles fra utlandet.

Brukbart oversikt her:

AVoverCat5.com - The definitive audio-visual structured cabling resource

Er billedkvalitet underordnet finnes det rimelige, trådløse alternativer (også for SCART).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Hadde ett lite håp om at det sku finnes en billig og enkel løsning, men det ville vel blitt for enkelt..

Ingen andre forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Brutters kjøpte en boks på elkjøp. Husker ikke hva den heter nå, men den sender alle signalene trådløst. Det var vell to prisklasser. Tror det var rundt 500kr han betalte for boksen sin. Hvis du går/ringer elkjøp, vet di garantert hva jeg prater om. Bare spør etter trådløs signalføring. Virker knall bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei. Brutters kjøpte en boks på elkjøp. Husker ikke hva den heter nå, men den sender alle signalene trådløst. Det var vell to prisklasser. Tror det var rundt 500kr han betalte for boksen sin. Hvis du går/ringer elkjøp, vet di garantert hva jeg prater om. Bare spør etter trådløs signalføring. Virker knall bra.
    På en 14" kanskje! Disse rimelige trådløse signaloverførerne gir ikke tilfredstillende bilde og lyd på min 22" på kontoret.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Han har den på en 42" plasma på soveromet. Prøvde først en som var skikkelig dårlig, før han kostet på seg den dyreste. Den var bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •