Koble tv-tuner til projector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble tv-tuner til projector

Hei

Jeg har en projector som er noen år, men som jeg håpte å få bruke et par år til. Jeg har tidligere koblet denne til tv-tuner med s-video-kabel.
    Nå har jeg fått ny tv-tuner (Lyse), og denne har ikke s-video-utgang.
    Jeg har vga-kobling i projectoren, og tenkte da å koble denne til med en kabel som hadde vga i ene enden og rgb i andre enden. Gikk til innkjøp av en sånn type kabel (vga - rgb på biltema), men fikk ikke opp signal. Har nå i ettertid lest litt om at rgb ikke er det samme som YPrPb, men er litt usikker på forskjellen. Finnes det for eksempel vga - YPbPr kabel?
    Vurderer nå å kjøpe en s-video til scart adapter. Det vil si at jeg kobler adapteren i tv-tuneren og kobler s-video-kabelen i den. Vil dette fungere?
    Takk!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes veldig mye rart av kabler og overganger, men mye av det har sterkt begrenset anvendelsesområde.
    Projektorer kan bruke en del slike, da de ofte har muligheter for å velge forskjellig typer signal på inngangen. Så du må nesten se i bruksanvisning eller menyer hva din har av muligheter.

YPrPb kalles også for Komponent.

Har du ikke S-Video utgang så hjelper det ikke å bruke et SCART adapter. At du får en plugg betyr ikke at du har signal.

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være du kan hente ut komponent signal fra scart utgangen på tuneren. Sjekk med leverandøren. I motsetning til det Hårek skriver, har jeg selv fått hentet ut s-vid fra scart på et produkt som ikke hadde denne utgangen fra før. Prøv deg frem, ingen ting tar fyr :-)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Marius
    Det kan godt være du kan hente ut komponent signal fra scart utgangen på tuneren.
    Det finner jeg særdeles usannsynlig.
    SCART har ingen definert bruk av komponent. S-Video er i det minste definert. Scart Connector
    Det finnes ingen mulighet for at komponent 'bare er der', det er ingen ledige pinner. Det måtte i såfall gå på bekostning av RGB, og da måtte det være en innstilling i menyene hvor man velger en av delene.
    Komponent er dessuten svært lite brukt på europeisk utstyr.

Sitat Opprinnelig postet av AV-Marius
    I motsetning til det Hårek skriver ...
    Det er ingen motsetning, men mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok. Din tuner har den S-Video utgangen (i SCART). Jeg mener ikke at den må ha egen S-Video plugg. Men SCART har ikke S-Video som standard.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •