lagring av dvd på hardisk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fikk beskjed om at det var feil sone selv med AnyDVD..... Som Rune er inne på så har jeg bare 3 soneskift igjen, så det er utelukket.
    Dette høres merkelig ut synes jeg. Restartet du pc'en din etter å ha installert AnyDVD? Var jeg deg ville jeg "ofret" et regionskift på pc'en for å få den til sone 2 dersom du ikke har det fra før. Virker meningsløst å ha en eval-versjon som ikke fjerner regionkodinga...

Kan følge opp med et spm til. Jeg skal rippe dette til harddisk og spille det av med både PS3 og WD Media Player. Noe spes å tenke på da?
    For PS3 ville jeg brukt PS3 Media Server Gratis og genialt. Programmet transkoder, så du må ha en pc med litt futt for SD materiale og enda mere futt for HD materiale. I tillegg ville jeg hatt PS3 i kablet nettverk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Bare så det er nevnt, så er "DVDFab HD Decypter" gratis.
    Det høres ut som et bra alternativ. AnyDVD er egentlig litt dyrt... før fikk man jo livstids-lisens, men nå er prisene egentlig litt leie. På denne type software er det jo alfa og omega å hele tiden være oppdatert.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Dette høres merkelig ut synes jeg. Restartet du pc'en din etter å ha installert AnyDVD? Var jeg deg ville jeg "ofret" et regionskift på pc'en for å få den til sone 2 dersom du ikke har det fra før. Virker meningsløst å ha en eval-versjon som ikke fjerner regionkodinga...

For PS3 ville jeg brukt PS3 Media Server Gratis og genialt. Programmet transkoder, så du må ha en pc med litt futt for SD materiale og enda mere futt for HD materiale. I tillegg ville jeg hatt PS3 i kablet nettverk.
    Jeg restarta ja. Skal ofre et regionsskift og teste.

Forstod ikke helt den siste der... Jeg vil ikke ha pc involvert.... Jeg skal rippe til Qnap TS-219 NAS.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod ikke helt den siste der... Jeg vil ikke ha pc involvert.... Jeg skal rippe til Qnap TS-219 NAS.
    Sorry, fikk ikke med meg det. Da er selvsagt transkoding utelukket og man er prisgitt de formater PS3 og WD-boksen støtter. PS3 har vel et temmelig begrenset knippe standarder som støttes, noe som innebærer at du må kode om materialet etter ripping, noe du neppe er interessert i. Og der hører jeg isen knake under beina mine, så dette må gjerne andre uttale seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det er ikke pinlig.

Fikk beskjed om at det var feil sone selv med AnyDVD..... Som Rune er inne på så har jeg bare 3 soneskift igjen, så det er utelukket.

Kan følge opp med et spm til. Jeg skal rippe dette til harddisk og spille det av med både PS3 og WD Media Player. Noe spes å tenke på da?
    Var litt sen med å poste forrige innlegg. Da ser det ut til at AnyDVD heller ikke har greid å forbigå dette problemer.

Sjekk The Firmware Page. Der vil du antakeligvis finne din DVD-spiller, og en RPC1 (regionsfri) firmware. Det å "flash'e" gjør man på eget ansvar, garantien bortfaller. Selv har jeg gjort det mange ganger, aldri opplevd noen problemer i etterkant.

Ellers kan du selvfølgelig rippe alle Sone1-filmer først, deretter bytte sone, for da er vel tanken at du aldri skal ta fram platene etter det

Når det gjelder avspilling så bør du sørge for å finne et format som støttes av begge før du ripper alle platene. Begge støtter muligens VOB, men dersom du må velge VOB-fil manuelt ved avspilling av film, hadde jeg heller gått for en annen løsning. Vi er alle forskjellige, for meg er det viktig at opplevelsen er akkurat som etter å ha satt inn en plate, derfor bruker jeg mediaplayere som nevnt i tidligere innlegg.

Siden du benytter Qnap (samme her) så er "PS3 Media Server" utelukket, formatstøtten må være innebygd i boksen, ellers er poenget borte

Bare for å illustrere hvor genialt det KAN være med TViX. Når jeg drar igang f.eks. Postmann Pat for guttungen så velger jeg katalogen "Postmann Pat - Blablabla1" (da ser spilleren selv at katalogen inneholder "VIDEO_TS"-katalog, og fyrer rett VOB-fil). Når jeg trykker "Stopp" (etter at han har funnet ut at det ikke var den allikevel), så returnerer spilleren til katalogen med DVD'ene. Deretter velger jeg "Postmann Pat - Blablabla2" osv. Alt skjer med få tastetrykk med rompa godt plassert i sofa'n, og det er så enkelt at "selv bestemor" kan.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •