3D Spørsmål/Hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D Spørsmål/Hjelp.

Har tenkt på å kjøpe 3D Briller/Spiller men har ikke helt peiling på hvilken briller/spiller som er best. Har lest en tråd som ligger her på AV Forum.
    http://avforum.no/forum/guider-video...mmekinoen.html

En kamerat av meg var på kino i Lillestrøm på Istid 3 i 3D. Han sa att de brukte noen Dolby Digital 3D Briller å det var helt annerledes en slike vanelige 3d briller i rød/grønn farger som jeg fikk med i 3D filmen Jorney to the Center of the Earth å effektene var skikkelige å kom helt ut av kino skjermen å svevet rundt i kinosalen ?:???:

Har sett litt inne på eBay.com, men har lite peiling på hvilken briller han snakker om å slikt men han sier att det er slike briller som på bildet her.

Han er litt usikker på det andre bildet men det første sier han er rette sort, men om noen kunne hjelpt med å sett om det er slike briller/spiller jeg trenger som blir selt på eBay.com

http://cgi.ebay.com/2-Pair-New-REALD-Cinema-3D-Glasses-Factory-Sealed_W0QQitemZ290331435467QQcmdZViewItemQQptZLH_ DefaultDomain_0?hash=item43991a21cb&_trksid=p3286. c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1205|293:1|294 :50#ht_500wt_1101

http://cgi.ebay.com/Stereoscopic-Field-Sequential-3D-DVDs-and-3-D-Glasses_W0QQitemZ120341243891QQcmdZViewItemQQptZLH _DefaultDomain_0?hash=item1c04e5a7f3&_trksid=p3286 .c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1205|293:1|29 4:50#ht_3679wt_1084

Her er et større utvalg av 3D Produkt. Men jeg har ikke peiling på hvilken jeg skal velge å slikt.

3d glasses, great deals on DVDs Movies, Jewelry Watches on eBay!

Setter veldig masse pris på all hjelp som kan fås! :-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke produkter for hjemmebruk. Den teknologien er noen år frem i tid ennå. Disse Real3D brillene er for bruk på kino.
    Den eneste 3D som finnes til privat bruk er den typen med de røde/grønne brillene. Det finnes en håndfull filmer på Bluray som er i 3D, og da følger det briller med.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Dette er ikke produkter for hjemmebruk. Den teknologien er noen år frem i tid ennå. Disse Real3D brillene er for bruk på kino.
    Den eneste 3D som finnes til privat bruk er den typen med de røde/grønne brillene. Det finnes en håndfull filmer på Bluray som er i 3D, og da følger det briller med.
    Håndfull filmer på BlueRay ? Er BlueRay 3D Filmer bedre en vanelig 3D på DVD ?

Anyway, her står på informasjon til bruk for personer hjemme.
    http://cgi.ebay.com/Stereoscopic-Field-Sequential-3D-DVDs-and-3-D-Glasses_W0QQitemZ120341243891QQcmdZViewItemQQptZLH _DefaultDomain_0?hash=item1c04e5a7f3&_trksid=p3286 .c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1205|293:1|29 4:50#ht_3679wt_1084

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av namco
    Håndfull filmer på BlueRay ? Er BlueRay 3D Filmer bedre en vanelig 3D på DVD ?

Anyway, her står på informasjon til bruk for personer hjemme.
    Jeg har ikke holdt meg oppdatert på vanlig DVD på endel år nå, så vet ikke om de filmene som er gitt ut i 3D på Bluray også finnes i 3D på DVD. Derfor uttalte jeg meg kun om Bluray som jeg har kunnskap om. Et raskt søk på amazon.com e.l. burde liste opp evt. 3D DVD'er.

Edit: Her er en side med liste over 3D filmer The Illustrated 3D Movie List

Og når det gjelder den der 'Stereoscopic-Field-Sequential-3D-DVDs' på Ebay så får du bedre 100 ganger bedre 3D følelse av å se $90 suse ned toalettskåla Bare noe tull med andre ord.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke holdt meg oppdatert på vanlig DVD på endel år nå, så vet ikke om de filmene som er gitt ut i 3D på Bluray også finnes i 3D på DVD. Derfor uttalte jeg meg kun om Bluray som jeg har kunnskap om. Et raskt søk på amazon.com e.l. burde liste opp evt. 3D DVD'er.

Edit: Her er en side med liste over 3D filmer The Illustrated 3D Movie List

Og når det gjelder den der 'Stereoscopic-Field-Sequential-3D-DVDs' på Ebay så får du bedre 100 ganger bedre 3D følelse av å se $90 suse ned toalettskåla Bare noe tull med andre ord.
    Ok. Men vil jeg få bedre effekt om jeg kjøper andre 3D Briller en rød/grønn å rød/blå ?:-D Om jeg får kan noen komme med eksempel på briller ?

Har lagt merke til slike IMAX briller ? Er det same sort som rød/grøne, rød/blå å same effekt kvalitet?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror imax's 3D er noe spessielle greier med to projektorer i litt forskjellige vinkler osv.
    Om jeg ikke tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    tror imax's 3D er noe spessielle greier med to projektorer i litt forskjellige vinkler osv.
    Om jeg ikke tar feil.
    Kan hende. Sjekk her, IMAX 3D, great deals on Electronics, Entertainment Memorabilia on eBay!

Men ellers laster jeg ned Coraline i 3D å noen andre filmer akkurat nå . Men når jeg skal se IMAX filmer å slikt som er nedlastet så virker det ikke på de normale 3d brillene som jeg har. :S

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv på 3D filmer mer rød/blå glass er det litt fagre variasjoner. Tro ihvertfall jeg har 3 forskjellige brilletyper som har fulgt med filmer.

Når en vanlig eller en Imax film lages i 3D for hjemmebruk, dvs DVD eller Bluray, så vil det være med 2 fargede glasss (røde/blå e.l.).

Du kan jo kanskje finne en cam versjon for nedlasting hvor de har snikfilmet på imax forestilling, men du vil ikke få noe effekt av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv på 3D filmer mer rød/blå glass er det litt fagre variasjoner. Tro ihvertfall jeg har 3 forskjellige brilletyper som har fulgt med filmer.

Når en vanlig eller en Imax film lages i 3D for hjemmebruk, dvs DVD eller Bluray, så vil det være med 2 fargede glasss (røde/blå e.l.).

Du kan jo kanskje finne en cam versjon for nedlasting hvor de har snikfilmet på imax forestilling, men du vil ikke få noe effekt av det.
    Men har lastet ned et par filmer ved navnet '' 3D Movie Collection Enhanced (IMAX 3D + Creeps 3D) - Field Sequ '' kan vell ikke oppgi linker til piratsider her på forumet med Field Sequ er vell Field Sequential? Å vanelige briller virker ikke på de filmene, har søkt på Field Sequential på Google.

Et av bildene som kom opp var produktet som ligger innpå eBay.com som jeg linka til i starten av tråden.

Er de engtelig et tulle produkt som du sa Shallow ?
    '' Og når det gjelder den der 'Stereoscopic-Field-Sequential-3D-DVDs' på Ebay så får du bedre 100 ganger bedre 3D følelse av å se $90 suse ned toalettskåla Bare noe tull med andre ord. '' :-? ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som vil komme med noen innspill her ??

Et produkt som påstår at du vil få full 3D effekt på alle filmer med denne dingsen+disse brillene er noe stort tull.

Teknologien kan minne om den som er i bruk ved 3D på kino, har ikke satt meg såå mye inn i det ennå, men den kan ikke lage 3D av vanlig film.

Nå kan det være at det er blitt laget en DVD for bruk med denne 3D boksen som muligens funker, men ingen spillefilmer blir laget for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som vil komme med noen innspill her ??

Et produkt som påstår at du vil få full 3D effekt på alle filmer med denne dingsen+disse brillene er noe stort tull.

Teknologien kan minne om den som er i bruk ved 3D på kino, har ikke satt meg såå mye inn i det ennå, men den kan ikke lage 3D av vanlig film.

Nå kan det være at det er blitt laget en DVD for bruk med denne 3D boksen som muligens funker, men ingen spillefilmer blir laget for dette.
    Nei. Jeg mener ikke spillefilmer som ikker er i 3D men filmer som IMAX filmer som er i 3D fra før av men som trenger slike spesielle briller som Field-Sequential :-?

Vil ikke mase eller noe slikt men er litt intrisert i 3D å om det går egentlig an å få bra effekt.

Edit: Fant en 3D Nettbutikk - http://www.ultimate3dheaven.com/

3D Anaglyph er rød/blå rød/grønn sorten.
    field sequential er eit anna format har jeg funnet ut ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •