TV til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: TV til PC

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til PC

Hei!

Jeg har et lite problem med PC til TV tilkoblingen min. Jeg har hørt rundt meg og har forstått at DVI-HDMI blir det beste siden jeg ikke har noen HDMI kontakt på pcen. Det som har opstått er at jeg får et fint bilde og alt på tven men jeg får 3-4 sekunder før jeg må slå av tven pga HØGE skurre lyder og slags knitre lyder...

Prøvd allerede: Kjøpt ny kabel og Dvi adapter, testa kabelen imellom en annen persons pc som har hdmi, ingen skurr. Men jeg har 4 hdmi adaptere nå og er aldri noen forskjell.. kan umulig ver den som er ødelagt.

Lure på om det kan ha noe med instillinger, jeg har egentlig aldri hørt om lignende problem så det er ikke så lett å finne ut, jeg har tidligere vert på elkjøp, lefdal og lignende butikker for å hørre men di er like forvirra som meg.

Viss det er noen som har hatt lignende problem og har en løsning så hadde det vert topp.

Shanten

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to PC-ene ble testet på samme TV eller? I så fall er det PC-en din.

Kanskje det blir lettere for folk å hjelpe om du sier hva slags PC eller skjermkort du har. Ofte effektivt å google på modellnavn + feil!

Som oftest er DVI brukt til bare bilde, så jeg går ut i fra at det er det som er aktuelt. Det blir litt jallaløsning i så fall, men du kan prøve å skru ned lyden helt på TV-en (regner med det er her det knitret)

Ellers ville jeg lett etter innstillinger i software på PC-en, og sett om det står noe om DVI/HDMI og audio. Evt. reinstallert, eller helst oppdatert, drivere og software til skjermkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur kanskje du har rett i at det er pcen. Men jeg brukte DVI og han brukte bare hdmi til hdmi!

Skjermkortet mitt hetter : NVIDIA GeForce GTX 260

Har nyeste drivere og alt, ingenting hjelper stort.. har bytta instillingere om og om igjen! Å skru ned lyden hjelper ikke i det hele tatt.. hørres faktisk ut som det er for høg spenning eller noe.. men er så dreven på slikt.

Takk for respons

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig problem. Ble nysgjerrig så jeg googla, og det er fler som har hatt samme problem med nvidia. Prøve å hjelpe litt til.. :-D

Lyd kan sendes over både DVI og HDMI, men stort sett sitter det jo en PC-skjerm på DVI-kabelen, og da er det ikke snakk om lyd. TV-en tolker derimot datastrømmen av lyd som tydeligvis er støy i dette tilfellet. Dessverre er det ikke egne pinner for lyd. Alt er ei mølje.

Kanskje det finnes innstillinger på TV-en der man kan velge eller skru av lyd på HDMI-inngangen?

Ellers kan du kikke i kontrollpanel -> lyd og se om du kan disable noe digital audio. Jeg har f.eks. ATI HDMI output der som programvaren til skjermkortet har vært frekk og lagt inn.

Nvidia har tuklet litt med HDMI-støtten sin fikk jeg inntrykk av, men når du bruker siste versjon av drivere skal du ikke se helt bort fra at det er feil på kortet ditt. For morroskyld kunne du prøvd eldre drivere, 182 eller 185.

edit:
    Both the GTX 260 and 280 have two dual-link DVI outputs, which can be converted to HDMI using an adapter if you'd like. You can pass SPDIF using a connector at the top of the card, which will then be passed to the HDMI output when using the DVI-HDMI adapter.

SPDIF er digital lyd, så det sitter tydeligvis noe på selve skjermkortet ditt som kanskje er til hjelp, sjekk manualen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, Jeg slo av digital sound på tv'n og skurringa var borte.

Men etter å ha surra litt inpå tv'n og slik så skapte jeg litt av et dilemma.
    Jeg fekk til å la tven til å være hoved skjerm og den andre skjermen svart.
    Deretter tok jeg en dårlig oppløsning på tv'n og den ble svart den også.. flimmrer på en måte.. den går svart en stund og kommer tilbake for et sekund.. har ingen mulighet til å bytte oppløsning.
    Er det en mulighet å restarte oppløsningen? Jeg har prøvd å restarte pcen og trykke f8 derette gå inpå sikkermodus men der kunne jeg ikke gjør så mye pga driverene erke lasta inn.

Viss det er noen som har peiling på hvordan jeg kan restarte skjerminstillinger hadde det vert topp!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig 8)

Ok, det nye problemet!

1)Hva om du bytter om PC-skjerm og TV bak på skjermkortet?

2) I sikkermodus kan du fjerne skjermdriverne via enhetsbehandling eller avinstallere Forceware, det bør ihvertfall fikse kaka.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk ska du ha atter en gang!