Playstation 3 eller Dedikert Blue Ray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Playstation 3 eller Dedikert Blue Ray spiller?

Jah,så var jeg i gang med utskiftninger på denne kanten også.Dette har skjedd mest på stereosiden hjemme hos oss.Men skjønner nå hvor mye bedre det kan bli til en fornuftig pris på den visuelle siden av AV også nå.

Etter å ha kjøpt en Panasonic 42" plasma så merket jeg stor forskjell på bildkvaliteten bare på DVD med scart kontra HDMI da jeg var hos en kamerat med samme TV.

Jeg har bare en gammel DVD-spiller og har ikke brydd meg mye med hvor bra den har vært,men nå tenkte jeg kjøpe ny DVD-spiller med HDMI og tenkte "hvorfor ikke kjøpe begger deler?Eller kanskje 3 i 1?".Men her har jeg ikke mye kunnskap om hvor bra det må være for å bli fornøyd på en nøktern og ikke for pirkete måte og derfor vender jeg meg nå til dere som har litt mere peiling på dette området og som har drevet med det en stund.

Jeg undrer på dette med PS3 kontra dedikert Blue Ray rett og slett på grunn av alle mulighetene man har med en PS3 mht til streaming av filmer o.l,samt Hard disk med mulighet for lagring klipp,musikk,filmer osv.

En selger på Siba fortalte meg at sortnivået i BR-spilleren i PS3 ville ikke være like som i en eks. dedikert Panasonic BR-spiller.Er dette noe jeg vil legge noe særlig merke til?Eller vil løftet av kvalitet fra DVD med scart til BR med HDMI likevel vil bli så stort at jeg bare vil føle forbedring på alle områder?

Har en PS2 og en DVD spiller og ingen av dem har HDMI.Spiller ikke så mye lenger men det å ha muligheten til en omgang med FIFA eller Tekken iblant er jo ikke å forakte.Blir aldri for voksen til det.

Spørsmålet er:Er Blue Ray-spilleren såppas bra i PS3 at det holder med en slik?Eller burde jeg kjøpe en dedikert Blue Ray-spiller?

Setter pris på all respons.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

Jeg har selv en Denon DVD-2500BT og en PS3.Har aldri testet PS3-en på anlegget mot Denon-en.Bor hos en kamerat nå og har ikke koblet opp anlegget siden jeg har plassmangel.Bruker Samsung 46".Men har koblet de opp for å se på film med bare HDMI rett i TV-en.Jeg har mer peiling på lyd enn bilde,men på Blu-ray kan ikke jeg huske at det er noe forskjell på bilde som jeg ville betalt de 8000 for Denonen mot PS3-en.På DVD synes jeg Denon-en er en god del bedre.Dessuten er PS3 SINNSYKT mye raskere til å starte Blu-ray filmene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det peker mest mot en PS3 her i allefall.Masse muligheter.Er vel ikke så mye gruble over.

Takk for svaret i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har mange muligheter, men hvis mann har en receiver med HD-lyd dekoding er det i min mening mye å hente på en dedikert spiller som leverer bitstream lyd.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er en multipakke så sparer et par bokser

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    PS3 har mange muligheter, men hvis mann har en receiver med HD-lyd dekoding er det i min mening mye å hente på en dedikert spiller som leverer bitstream lyd.
    Ja det er disse mulighetene som lokker mot PS3 hele tiden.
    Når det kommer til anlegget så er jeg dedikert til stereo så HD-lyd blir vel ikke noe av her.Men takk for tipset.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    PS3 er en multipakke så sparer et par bokser
    Ja det blir litt mer ryddig.

Komme jo en dekoder inn her også snart,så bokser blir det nok av uansett.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser bort i fra at du kan få dedikerte spillere ganske mye billigere enn PS3, så vil jeg si at PS3 gir deg alt du trenger++ Bildet vil bli et enormt løft fra dvd med scart:-D

Men hvis du derimot ikke kommer til å bruke PS3en til annet enn å se film, altså bare spille av dvd/bd-plater, se heller på dedikerte spillere. Samsung får du jo fra ca 1500kr ny.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    Hvis du ser bort i fra at du kan få dedikerte spillere ganske mye billigere enn PS3, så vil jeg si at PS3 gir deg alt du trenger++ Bildet vil bli et enormt løft fra dvd med scart:-D

Men hvis du derimot ikke kommer til å bruke PS3en til annet enn å se film, altså bare spille av dvd/bd-plater, se heller på dedikerte spillere. Samsung får du jo fra ca 1500kr ny.
    Ja tenkte litt på det med dedikert som sikkert gir litt bedre kvalitet,men for meg er sikkert PS3 et så stort løft likevel at jeg nok blir fornøyd har jeg kommet fram til.

Jeg er jo en gammel PS-fan kan jeg vel si,men spiller sjeldent nå.Likevel er det litt artig å ha muligheten som jeg nevnte tidligere til å ta en liten runde med Fifa,NHL eller noen knockouts med Tekken.

Blir nok PS3 her.Takk for tipsene folkens.Det ble lettere å velge nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •