HDMI switch med flere utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI switch med flere utganger

Hei

Har kikket rundt og lest på andre innlegg angående HDMI switch med 2 eller flere utganger. Jeg ønsker å ha mulighet for å kjøre musikk fra MediaBox eller PS3 uten å måtte starte opp PC. Tenkte derfor å kjøpe en liten skjerm og henge opp på veggen, og få mulighet til å veksle mellom denne og PJ. Receiveren har bare en HDMI utgang.

Har kikket på denne hos Monoprice.

Er dette noe å anbefale? Noen som har andre alternativer? Vil kvaliteten på bildet forringes på noen som helst måte? Planen er da å koble denne mellom utgang på receiver og PJ/skjerm.

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er greit å veksle manuelt, fungerer denne fint Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Hvis du vil ha signal ut på begge utgangene samtidig, kan du bruke denne Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musashi
    Dersom det er greit å veksle manuelt, fungerer denne fint Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Hvis du vil ha signal ut på begge utgangene samtidig, kan du bruke denne Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Jeg kjøpte den billigste varianten idag, og får ikke pcen til å fungere med den, kun satelittuner. Så anbefalles ikke...

Den du refererte til med fjernkontroll, spurte jeg spesifikt betjeningen om det gikk an å ha signal ut på begge utgangene samtidig, det gjorde det ikke sa betjeningen til meg iallefall, det var derfor jeg valgte den billigste, men den klarte jo ikke å veksle mellom pc og satelittuner

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den billigste selv. Den fungerer helt fint hos meg, der jeg bruker den til å velge mellom blu-ray og dekoder fra canal digital. Begge kildene er da 1080 linjer, uten at jeg vet om det har noe å si.

En kompis av meg har varianten med fjernkontroll. Han bruker den til å splitte signalet fra dekoderen til to tv-er i forskjellige rom. Han bekrefter at det er mulig å ta ut signal på begge utgangene, selv om det ikke står i beskrivelsen at det er det. Verdt et forsøk?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte at jeg skulle forsøke den varianten med fjernkontroll.

Betjenningen så og at det ikke var mulig å sende ut på begge samtidig, men at jeg kunne få lov til å ta den med meg hjem å teste og evt levere den tilbake vist ikke det gikk..

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wickyme
    Hei

Har kikket på denne hos Monoprice.

Er dette noe å anbefale? Noen som har andre alternativer? Vil kvaliteten på bildet forringes på noen som helst måte? Planen er da å koble denne mellom utgang på receiver og PJ/skjerm.
    Har denne koplet med BlueRay, PC og Digital dekoder inn, og til flatskjerm og projektor ut. Den er TrueMatrix - du kan kikke på ulike kilder på hver sin skjerm, eller sende samme kilde til begge skjermen. Med fjernkontroll og uten tap av billedkvalitet kan denne switchen anbefales.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde den på clas ohlson med fjernkontroll, jeg fikk til å sende signalet ut på begge, men det virker meir ut som en bug, var ikke alltid det gikk, så den leverte jeg tilbake.

Men den som blir linket til her inne hos monoprice, noen som veit om den selges i norge? den blir jo dobbel så dyr når frakten kommer i tilleg.

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI Switch

Mod Edit: Annonser skal legges ut på AVtorget...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •