Innebygget blu-ray i bærbar pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innebygget blu-ray i bærbar pc?

Hei!

Skal kjøpe meg ny bærbar-pc, vurderer å ha innebygd blu ray-spiller.

Noen som har erfaring med Sony Nec BC-5500S Blu Ray-spiller? Evt. andre innebygde Blu Ray-spillere innebygd i bærbare pcer, hvordan er ytelsen i forhold til eks. playstion 3?

Er det brukbart å bruke en innebygd Blu Ray spiller istedenfor en dedikert BDP-1500 eller Sony BDP-500?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bedre å kjøpe en bærbar med innebygget BD-spiller i stedet for å sette inn en i ettertid. Har den innebygget BD-spiller når du kjøper den så er sjansen større for at den har grafikkort og lydkort som takler BD og.

Hvis PC'en takler å spille BD og det er HDMI ut på PC'en så er det sikkert minst like greit som en PS3 og billige dedikerte BD-spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev skal jeg kjøpe ny bærbar pc, jeg konfigurerer pcen selv og velger da om jeg vil ha Blu Ray eller ikke.. Den koster ca. 1200 ekstra.

Jeg har projektor og trenger Blu Ray-spiller uansett, derfor vurderer jeg å sette inn i pcen, dette blir enklere pga. kabling og at jeg bare trenger en boks.

Minuset er jo lydtilkoblingene, er det mulig å kjøpe eksternt lydkort med HDMI ut? eller er det mulig å bruke hdmi tilkoblingen på pcen?

Noen som har erfaring med ekstern Blu Ray kontra en som er innebygget i pcen?

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det og spille av filmfiler på 720p/1080p fra bærbar pc til tv. Vil jeg tape noe på og spille fra pc, hva bør skjermoppløsningen på pcen minimum være?
    Hvilken prisklasse må jeg opp i?
    Hvordan blir bildekvalitet iforhold til en vanlig bluray spiller?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Hvordan er det og spille av filmfiler på 720p/1080p fra bærbar pc til tv. Vil jeg tape noe på og spille fra pc, hva bør skjermoppløsningen på pcen minimum være?
    Kommer anna på skjerm størrelsen.. min 10 toms skjerm har 1300X740 eller noko i den duren der.. så det kommer ann på skjermen størrelsen. Du taper nesten ingenting på og kjøre 720\1080p på pcen min mini pc som er "svak" klarer dei oppgavene fint.
    Hvilken prisklasse må jeg opp i? på bærbar pc? kommer akkuratt kva du bruker og kva du har brukt for på den. du skal fint klare deg ed ein liten pc med hdmi kable dvs rundt 2\3 tusen
    Hvordan blir bildekvalitet iforhold til en vanlig bluray spiller? bilde blir nok nokon lunde likt kanskje "litt" dårligere på pc.. har ikkje testa dette ut men det kommer jo mykje ann på sjølve fila og

håper dette hjalp

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut at skjermoppløsningen kun gjelder pcen`s skjerm. (har ikke noe og si for meg)
    Det som er viktig er skjermkort og prosessor.
    Hvilke bærbare pcer er det jeg da har å velge mellom som har god nok prosessor og skjermkort til og kjøre full hd på en 42" skjerm?
    Og hvilken prisklasse må jeg legge meg på?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •