Rart problem med DVD-spiller eller HDMI-switch - råd søkes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rart problem med DVD-spiller eller HDMI-switch - råd søkes

I tillegg til hjemmekinoen i kjellern har frua tillatt både PVR og dvd-spiller i stua, så lenge de står inne i et skap. Begge er koblet med HDMI til tven, så dermed ble det behov for en hdmi-switch. Valgte denne fra Clas Ohlson, og den fungerte egentlig helt flott.

Problemet er at min gamle, stabile SONY dvd-spiller nekter å slå seg på etter først å ha blitt satt i stand-by så lenge den er koblet til switchen. Nå må jeg trekke ut hdmi-pluggen for å få slått den på, og da er litt av vitsen med en switch borte....

Dette opplevde jeg aldri da den var koblet rett til projektor eller tv. PVRen har ikke samme problem.

Noen med lignende erfaringer eller gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med en boks fra Clas Ohlson jeg óg, men det er den 4 inn og 2 ut switchen med fjernkontroll, jeg har to flatskjermer og vil at begge skal få det samme "tilbudet" uten at jeg må trekke ut og plugge inn kabler. Når jeg kobler til min LG DVD spiller kommer det opp "Tv støds inte" på skjermen, jeg får bilde men ikke lyd. Jeg har forsøkt å endre alle instillinger på spilleren, byttet kabler og innganger og i dag byttet jeg den første jeg kjøpte i en ny, men til ingen nytte. Det er noe som skjer med signalet når det går gjennom boksen, men ingen kan svare på hva som er problemet... Noen her som kan ha en ide?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter to hele kvelder med banning og fortvilelse har jeg endelig funnet problemet!
    Jeg fant følgende i bruksanvisningen til DVD spilleren min og visste ikke at jeg måtte slå spilleren av og på igjen for å endre oppløsning med HDMI utgangen:

• Avhengig av TV-apparatet, kan det være at enkelte innstillinger for
    oppløsning resulterer i at bildet forsvinner eller vises unormalt. Skjer
    dette, trykker du gjentatte ganger på RESOLUTION (Oppløsning) inntil
    bildet vises igjen.
    • Hvis oppløsningen endres mens enheten er tilkoplet via HDMI-kontakten, kan
    det resultere i driftsforstyrrelser. For å løse dette problemet, må enheten slås
    av og deretter på igjen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm godt du fant løsning på ditt problem. Tror kanskje mitt er noe annerledes, ettersom jeg slett ikke får til å slå på spilleren dersom den er plugget i switchen. Nå fikk jeg levert switchen tilbake, da, og pengene igjen - men må dermed baki et trangt skap hver gang det skal byttes mellom dvd og rikstv.

Anyone?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen switch.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    En annen switch.
    Har tenkt tanken, ja. Men så synes jeg kanskje at de boksene ofte er veldig dyre. Ikke trenger jeg fjernkontroll heller (helst ikke, faktisk).

Noen forslag? Og ja, jeg skal gjøre et søk på forumet også :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en billig HDMI switch før jeg handlet receiver med innebygd. Og den taklet ikke riktig alle spillerne jeg har, så det var egentlig bortkastede penger. Kanskje lurt å kjøpe noe som koster litt med en gang...

Blir antakelig PJ snart, og da trenger jeg en splitter, kommer sikert til å gå for Grandbeing hos eheitmann.no koster rundt 800,- om jeg ikke husker feil.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke løst likevel. Nå må jeg endre oppløsning og slå av og på, så dukker feilmeldingen "Tv stöds inte" opp på skjermen (feilmelding fra DVD spilleren), så må jeg kjøre rutinen fire fem ganger og det fungerer bare av og til. I kveld hadde vi filmaften her, etter at jeg hadde knotet med oppløsningsendringsforsøkene minst 400 milliarder ganger, endte det med at jeg måtte koble om kablene istedet. :evil: Nok er nok! Boksen blir returnert i morgen! Det fins mange billige HDMI switcher på markedet, men få har 2-ut kanaler. M.a.o. må jeg bla opp høvdinger for å erstatte den boksen jeg har nå...
    (Skal finne ut mer om den der Eheitmann switchen, den var interessant)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •