Reciever kan ikke sende ut 1080p24 kun 1080p60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever kan ikke sende ut 1080p24 kun 1080p60

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny BD-spiller (LG BD370) som funker veldig bra. Sliter imidlertid med å få sendt 1080p24 gjennom receiver til prosjektor. Prosjektoren viser bare 1080p60. Har valgt HDMI trough på receiver. Om jeg skjønner riktig betyr det at reciever sender signalet videre uten å modifisere dette?

Kobler jeg HDMI kabelen direkte mellom prosjektor og BD-spiller vises bildet derimot riktig, men da får jeg ingen lyd.... Er det virkelig slik at Yamaha 861 ikke kan sende 1080p24 signaler igjennom?

Noen forslag til å løse dette uten å bytte ut receiveren? Vil f.eks en HDMI splitter med en inngang og to utganger kunne funke (sende lyd til receiver og bilde til prosjektor) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Aten splitter fra Komplett for å prøve min teori, men signalet som når prosjektoren er fortsatt 1080p60 og ikke 24. Tydelig at splitteren gjør om signalet på samme måte som receiveren gjør. Noen forslag til løsning?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med forskjellige HDMI-kabler mellom alle enhetene? Tror ikke problemet ligger i selve receiveren, så hvis det er mulig så hadde jeg brukt angreretten på den splitteren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI Splitter 1.3

Står litt nede på siden at den støtter 1080p24.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker du forskjell på bildet om du kobler spilleren rett i projektoren (24fps) kontra via recieveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Merker du forskjell på bildet om du kobler spilleren rett i projektoren (24fps) kontra via recieveren?
    Ikke gjort noen stor test av dette, men innbiller meg i alle fall at bevegelser blir noe jevnere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Har du prøvd med forskjellige HDMI-kabler mellom alle enhetene? Tror ikke problemet ligger i selve receiveren, så hvis det er mulig så hadde jeg brukt angreretten på den splitteren.
    Kommer nok til å sende den i retur ja, men mener du virkelig at det kan være en kabel som ikke støtter 24p? Kabelen til prosjektoren støtter det i alle fall siden det går fint når jeg kobler Bluray spilleren direkte.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper feilen ligger i HDMI handshaken. Sjekk i spilleren om du kan slå av noe som heter HDMI CEC, eller noe annet i den duren.

Det som skjer er at spilleren spør hva mottakeren takler av signaler, og velger beste. Forsterkeren takler nok kun 1080p/60 innad, og sier da dette til spilleren. Spilleren velger da 60 utgaven.

Projektoren takler 1080p/24, og sier dette til spilleren.

Men forsterkeren burte kanskje takler 24 på through. Hvis du skrur av handshaken i spilleren, så spør den ikke først, men sender det du stiller den inn på.

Jeg kjenner ikke din forsterker, men hvis den ikke er altfor gammel så burte den ta signalene.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem på min onkyo 905. Fikk ikke 24hz gjennom reciver men slo av og på pj og reciver noen ganger så vart det plutselig i orden.
    Er ikke sikker på hvorfor men?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •