>Hjemmekino på budsjett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

>Hjemmekino på budsjett

Hei og hopp!

Jeg skal flytte straks og vil innrede stua med mulighet for litt kino.

Har desverre et meget begrenset budsjett på 10-11 000,-.

Har lett og funnet litt diverse som jeg vurderer som brukbart i forhold til budsjettforventninger.

Forsterker:
    Komplett.no - Sony STR-DG520B hjemmekinoreceiver

Front/bakhøytalere:
    Komplett.no - Patos Basic 110 Stativhøyttaler

Tenkte disse vil gjøre jobben sin på veggstativer foran/bak

Senterhøytaler:
    Komplett.no - Patos Basic 210C Senterhøyttaler

Disse er satt ned til drøy halv pris grunnet inntoget av andre generasjonshøytalere, koster derfor ikke på de ekstra kronene disse koster.

Projektor:
    Komplett.no - Optoma Projektor HD700X

Denne har visst fått utrolig mye skryt til tross for pris.

Lerret:
    Komplett.no - AView Decor Home Theatre (b)203 x (h)183

Valgte grå duk da jeg har lest at hvit duk ikke er optimalt med mindre man har 100% lyskontroll. Noe den lysmalte stua mi med store vinduer ikke har.

Dette kommer totalt på 9 075,50 kroner.

Sammen med dette har jeg allerede Mediacenter PC med BR spiller, Get HD mottager, 10" aktiv sub av ukjent merke og Tatung 32" HD ready LCD TV.

dette gir meg ca 2 000 kroner igjen til kabelkanaler, veggfester til TV og ht, samt signalkabler og ht-kabler.

Noen tanker om dette, evt hvordan dette kan forandres uten at totalprisen ikke overstiger budsjettet?

Takker og bukker på forhånd.

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen!

Jeg synes du burde vurdere å titte på bruktmarkedet. Jeg vil tro du får mer for pengene der enn nytt, spesielt nå som markedet er stille og prisene dermed er lave.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig man for mer for pengene. Men mhht. garantier osv. velger jeg å holde meg til nyinnkjøp. Pluss at jeg vet selv hvilken behandling utstyret har fått.

Takk for hurtig respons alikevel

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville vurdert en annen receiver.

Sleng på litt ekstra, det er MYE å hente på en litt bedre receiver. Ville også valgt et annen merke enn Sony. De rimelige Sony har ikke fått så mye skryt. Kjøpe den dyreste Yamaha du tar deg råd til. Denne f.eks, er satt bra ned nå fordi det kommer nye modeller:

Komplett.no - Yamaha RX-V563T hjemmekinoreceiver

http://avforum.no/forum/receivere-fo...465-365-a.html

Ellers ser det ikke så verst ut, kjenner ikke projektoren.

Og brukt gir deg mye for pengene, har selv hatt to receivere uten problemer. Er mye å hente på forsterkerfronten hvis du velger brukt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på JDs forslag om Yamaha, og gjerne brukt. Har selv kjøpt mye brukt, og det er for det meste pent behandlet.
    Har prøvd Yamaha 663 sammen med MK2 serien fra Patos, og det spilte bra.
    Men jeg vil tro at du vil få behov for en sub ganske snart siden du har relativt små høyttalere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan jeg anbefale Onkyo TX-SR606 Onkyo TS-XR606 Surroundreceiver | Soundgarden, ligger på ca 4500 og tar alle lydformater, bruker denne selv og fungerer helt greit, i tillegg har den audyssey romkorrigering, en enkel utgave men den er lett og bruke og gir bra resultat.

Jeg ville også funnet en rimelig høytaler pakke, bruker QLN selv, 6 av denne Qln Qubic II S Stativhøyttalere | Soundgarden og en senter Qln Qubic II C Senterhøyttaler | Soundgarden men ville vurdert og gått opp til denne på frontene Qln Artech 5s Stativhøyttalere | Soundgarden

Da er vi kommet til 9275,- (du får sikkert en grei pakkepris fra soundgarden ) en sub får du fra ca 2500 og så må du ha en BD spiller, Har sett Sony 350 fra rett rundt 2000,-

Det du får da er ett helt greit 7.1 oppsett som tar alle de nye lydformatene, med litt pruting kommer du sikkert på under en 12-13 tusen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Henger meg på JDs forslag om Yamaha, og gjerne brukt. Har selv kjøpt mye brukt, og det er for det meste pent behandlet.
    Har prøvd Yamaha 663 sammen med MK2 serien fra Patos, og det spilte bra.
    Men jeg vil tro at du vil få behov for en sub ganske snart siden du har relativt små høyttalere.
    Takker for svarene. Har selv dårlig erfaring med bruktkjøp generelt, så jeg frastår fortsatt fra dette.

ang. sub så har jeg det allerede, har som nevnt en aktiv 10" sub av ukjent merke som jeg vet spiller bra.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett ville jeg ha lagt litt mere i receiveren, det er hovedkomponenten, den sony`n du fant ville jeg ikke ha kjøpt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ellers kan jeg anbefale Onkyo TX-SR606 Onkyo TS-XR606 Surroundreceiver | Soundgarden, ligger på ca 4500 og tar alle lydformater, bruker denne selv og fungerer helt greit, i tillegg har den audyssey romkorrigering, en enkel utgave men den er lett og bruke og gir bra resultat.

Jeg ville også funnet en rimelig høytaler pakke, bruker QLN selv, 6 av denne Qln Qubic II S Stativhøyttalere | Soundgarden og en senter Qln Qubic II C Senterhøyttaler | Soundgarden men ville vurdert og gått opp til denne på frontene Qln Artech 5s Stativhøyttalere | Soundgarden

Da er vi kommet til 9275,- (du får sikkert en grei pakkepris fra soundgarden ) en sub får du fra ca 2500 og så må du ha en BD spiller, Har sett Sony 350 fra rett rundt 2000,-

Det du får da er ett helt greit 7.1 oppsett som tar alle de nye lydformatene, med litt pruting kommer du sikkert på under en 12-13 tusen :-D

Da er vi nok inne på noe helt annet enn hva jeg leter etter. Jeg er ute etter komplett pakke med reciver, front/bak/senterhøytalere, prosjektor og lerret for underkant av 11 000,- inkl. nødvendige kabler og fester.

Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68

Onkyo 506 på netshop 2995kr: Onkyo TX-SR506 Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR506 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Denne har jeg og er meget fornøyd
    Onkyo 606 på netshop 3995kr: Onkyo TX-SR606 Sølv A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR606 Sølv A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svegin
    Da er vi nok inne på noe helt annet enn hva jeg leter etter. Jeg er ute etter komplett pakke med reciver, front/bak/senterhøytalere, prosjektor og lerret for underkant av 11 000,- inkl. nødvendige kabler og fester.
    Jeg ville fremdeles gått for den reciveren, som du ser av innlegget over så får du den fra 4000,-

Og husk frakt når du kjøper på nettet, kan fort bli litt penger som går der.

Prosjektor feste og kabler hadde jeg kjøpt på Claseren eller biltema :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

hva med dynavoice f-6 ca 3000
    yamaha 663 ca 4000
    og Optoma Projektor HD700X til ca5000
    leret hmmm lag det selv?
    kompletter med en sub eter vert
    jeg har samme pakke f-6 og yamaha og det spiller knall sammens med et xtx 10" har ca 35kvd men for meg og fruen og studend økonomi med 50% stiling er det akkurat passe dyrt og det holder masse vis kos deg!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no - Høyttaler spesialisten har jo en del utvalg for trange budsjetter

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svegin
    dropp heller PJ'en da, og legg pengene i lyd, siden du alleredet har en tv.. En PJ til 5000kr er ingen ting å satse på, gir ikkje mye for pengene, skralt bilde, støyer en del. osv.

Så eg hade heller lagt pengene i lyden, du får ett ganske bra annlegg til rundt 10000kr, og heller kjøp pj, senere når du får penger til det.

Det hadde vertfall eg gjort.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    dropp heller PJ'en da, og legg pengene i lyd, siden du alleredet har en tv.. En PJ til 5000kr er ingen ting å satse på, gir ikkje mye for pengene, skralt bilde, støyer en del. osv.

Så eg hade heller lagt pengene i lyden, du får ett ganske bra annlegg til rundt 10000kr, og heller kjøp pj, senere når du får penger til det.

Det hadde vertfall eg gjort.
    AV Shop selger Onkyo 606 billig. 3800,- Som det er sagt, spar heller litt lenger til PJ.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    AV Shop selger Onkyo 606 billig. 3800,- Som det er sagt, spar heller litt lenger til PJ.
    Ditto :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •