Dataskjerm, PS3 og HDMI->DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dataskjerm, PS3 og HDMI->DVI

Hei,

Eg har eit spørsmål angåande kobling av Playstation 3 til skjerm. Kjøpte kabelen Komplett.no - Skjermkabel HDMI-DVI M/M 5 m saman med Playstation 3, men denne fungerar ikkje mot dataskjermen min. Dette er ein Eizo S2431W. Sovidt eg veit har denne HDCP og skal derfor vera mogleg å bruka mot PS3. Kan leggja til at eg har prøvd å kobla til DVD-spelaren òg. Dette resulterar i same problem.

Dette visest på skjermen:
    Signal Error
    DVI DIGITAL
    fD: 26.9Mhz
    fH: 31,2Khz
    fV: 50,0Hz fV-linja blinkar raudt

Er det skjermen eller kabelen som er problemet?

Kan leggja til at eg sende akkurat same melding som dette til support hjå Komplett. Fekk til svar at "Den skal fungera om skjermen støttar tilkobling mot PS3". Litt for dårleg svar tykkjer eg, særleg når alle komponentar i oppsettet er kjøpt av dei. Håpar nokon her er klokare...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette spørsmålet vart kanskje litt for spesialisert. Eg prøver på ei litt meir generell formulering:

-Er det nokon her som eig Eizo S2431W og har kobla denne til ekstern kilde via HDMI->DVI?

-Finns det fleire typar HDMI->DVI kablar? (Kan det tenkjast at det er kabelen som er problemet...)

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    direkte hva som er prolemet er jeg litt usikker på, men det kan se ut som kabelen, men først,
    har du aktivert bilde for hdmi?
    for jeg hadde det problemet at den viste bare på composit og ikke automatisk hdmi, samme problemet hadde en kompis av meg også.

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

denne kabelen bruker jeg med stort hell til alt god kvalitet og ser godt ut også

Men prøv det med og aktivere HDMI i bildeopsettet på ps3n, jeg gjorde dette når jeg hadde både compositt og hdmi tilkoblet

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    desverre så vil du aldri få dette til å fungere. en pcskjerm fungerer på, ja, nettop pc, og du vil ikke få en pc skjerm til å fungere opp mot playstation, dvdspiller osv... og skjermen blinker rød fordi signalet som playstation sender er nettopp 50hz, mens en pc skjerm jobber på 60hz. er kansje noen pc skjermer som fungerer både på 50 og 60hz men tror ikke det. hadde samme problem før, prøvde å koble den opp mot en HD dvd spiller. fikk da bilde på HD dvd, men ikke på vanlig dvd fra den spilleren. så bilde på pc skjerm vil du aldri få fra playstation uansett hvilken kabel og hvilke instillinger du bruker på playstationen, og det er ikke kabelen som er problemet. kansje finnes det en smart liten boks som kan gjøre om fra 50 til 60hz, men vil uansett tro om det finnes, at det vil gjøre signalet mye dårligere...

tilleggsinfo: har nå lest litt på spesifikasjonene og ser at skjermen har analog(RGB) inn som skal takle 50hz, så har du rgb ut fra playstationen din, kan du nok bruke dette, men da blir overføringen analog og ikke digital, med tillhørende kvalitetstap på bildet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    matsijatsi: Det er nok ikkje dette som er problemet her. Det er vel heller som goldeneagle skriv, sjølv om eg tykkjer det er rart at eg ikkje har fått med meg denne problemstillinga før. Har no lest mange historiar om folk som med suksess har kobla ps3 mot dataskjerm. Trudde det var HDCP som var nøkkelen til denne suksessen...

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    desverre så vil du aldri få dette til å fungere. en pcskjerm fungerer på, ja, nettop pc, og du vil ikke få en pc skjerm til å fungere opp mot playstation, dvdspiller osv... og skjermen blinker rød fordi signalet som playstation sender er nettopp 50hz, mens en pc skjerm jobber på 60hz. er kansje noen pc skjermer som fungerer både på 50 og 60hz men tror ikke det. hadde samme problem før, prøvde å koble den opp mot en HD dvd spiller. fikk da bilde på HD dvd, men ikke på vanlig dvd fra den spilleren. så bilde på pc skjerm vil du aldri få fra playstation uansett hvilken kabel og hvilke instillinger du bruker på playstationen, og det er ikke kabelen som er problemet. kansje finnes det en smart liten boks som kan gjøre om fra 50 til 60hz, men vil uansett tro om det finnes, at det vil gjøre signalet mye dårligere...

tilleggsinfo: har nå lest litt på spesifikasjonene og ser at skjermen har analog(RGB) inn som skal takle 50hz, så har du rgb ut fra playstationen din, kan du nok bruke dette, men da blir overføringen analog og ikke digital, med tillhørende kvalitetstap på bildet

Det du sier om at man ikke vil få koblet ps3 mot pc skjerm er bare tull i hvertfall, jeg og flere bekjente gjør nettop dette så hvor du har funnet ut dette vet ikke jeg.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Det du sier om at man ikke vil få koblet ps3 mot pc skjerm er bare tull i hvertfall, jeg og flere bekjente gjør nettop dette så hvor du har funnet ut dette vet ikke jeg.
    omg, slike idiotiske og unyttige kommentarer kan du la være å skrive. dette er min er erfaring, og hvor jeg har dette fra er selv erfart + at jeg enkelt kan lese meg til det ut i fra spesifikasjonene på skjermen. at en playstation sender ut bildet på 50hz, er noe du også greit kan lese ut fra spesifikasjonene. står tydelig svart på hvitt at denne skjermen som han har på digital innput kun takler 59-61hz, og derfor skjermen hans står å blinker rødt på 50hz, som feilmeldingen for at han ikke får bilde. så istedet for å komme med idiotiske kommentarer hvor du indirekte sier at jeg er en idiot og ikke vet hva jeg snakker om vil jeg ha meg frabedt.
    hva med å heller komme med litt info som kan hjelpe, som hvilken type skjerm du har, og kansje prøve å hjelpe med hva du gjorde for å få dette til å fungere i stedet, og hvorfor det ikke fungerer for 2rr??

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme skjermen sjøl... men har ikkje koblet til PS3, men kunne godt tenkt meg å prøvd dette. På projektoren (gammel BenQ 7700) som eg har så kjører eg i 1280x720 @ 60Hz... så skjønner ikkje heilt at PS3 ikkje støtter 60Hz.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    omg, slike idiotiske og unyttige kommentarer kan du la være å skrive. dette er min er erfaring, og hvor jeg har dette fra er selv erfart + at jeg enkelt kan lese meg til det ut i fra spesifikasjonene på skjermen. at en playstation sender ut bildet på 50hz, er noe du også greit kan lese ut fra spesifikasjonene. står tydelig svart på hvitt at denne skjermen som han har på digital innput kun takler 59-61hz, og derfor skjermen hans står å blinker rødt på 50hz, som feilmeldingen for at han ikke får bilde. så istedet for å komme med idiotiske kommentarer hvor du indirekte sier at jeg er en idiot og ikke vet hva jeg snakker om vil jeg ha meg frabedt.
    hva med å heller komme med litt info som kan hjelpe, som hvilken type skjerm du har, og kansje prøve å hjelpe med hva du gjorde for å få dette til å fungere i stedet, og hvorfor det ikke fungerer for 2rr??
    Vel right back at you mr, du sa praktisk talt det samme om meg og min erfaring. Som jeg sa, etter min erfaring virker dette som gull.

Men over til litt info som kan hjelpe 2rr.

Jeg har en Dell e207wfp Dell E207WFP LCD Monitor reviews - CNET Reviews

På denne fungerer PS3 helt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg fått testa skjerm og kabel saman med ein PC som har HDMI utgang, og dette fungerar fint. Så da verkar det som om teorien om at skjermen kun støttar 60hz signal stemmer. Nokon som har andre meiningar?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.