Bruke hele anlegget til vekkeklokke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke hele anlegget til vekkeklokke?

Har gått å irritert meg en stund på at jeg bruker en SE W200i til vekkeklokke. Den lager forferdelig lyd og vær eneste gang jeg våkner så blir jeg sinna. Så jeg lurte på om noen hadde noen råd til hvordan jeg kunne bruke anlegget og projektoren til vekkeklokke.

Hadde jo bare vært dødskult om pcen var i dvalemodus frem til klokka 7 feks, så våknet den av seg selv, skrudde på en film eller nyhetene på feks nrk (via bakkenette med sån usbbakkenett antenne) og skrudde på projektoren med en IR port eller noe ?

Noen forslag til hvilken programmer jeg kan bruke ? om om en eller annen billig IR usbdings som fungerer med projektoren ( har en Optoma HD70 )

Hmm kanskje gal kategori, men ja, jeg greide ikke helt å bestemme meg for hvilken kategori denne passet best i så hvis en mod har et bedre forslag så bare flytt på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe teknisk å komme med, men vil bare advare deg mot å bruke favorittsanger som vekkerklokke. Jeg har prøvd - og det tok ikke lang tid før disse sangene ikke lenger var favorittsanger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nyere pc'er kan du går inn i BIOS og sette opp at den skal starte automagisk ved et gitt tidspunkt.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kilronan
    Jeg har ikke noe teknisk å komme med, men vil bare advare deg mot å bruke favorittsanger som vekkerklokke. Jeg har prøvd - og det tok ikke lang tid før disse sangene ikke lenger var favorittsanger.
    Ja vi mennesker er rimelig som rotter på dette punktet. Positiv og negativ assosiasjon er ikke til å unngå ved å linke sånne ting sammen. Vel og merke dersom du er av den typen som hater å stå opp tidlig. Da vil favoritt-sangen din få en underlig bismak når den spilles på party hehe... Enkelt og greit!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk Windows Scheduler til å starte ett program til gitt tid

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde i den tiden jeg bodde i kollektiv, anlegget og en kaffetrakter som vekkerklokke. Brukte en strømbryter tidsur dings (slik man bruker for å skru lys av og på når man er på ferie for at det skal se ut om noen er hjemme).

Denne var koblet til en padde og som forsynte forsterker (power knappen på, phono knappen inne), platespiller (tom waits rain dogs side A stod klar med stiften på første spor) og en "ferdig ladet" moccamaster kopi (kjøpt ny i eske på loppis på grünerløkka)

Dette er sikkert ikke sunt for anlegget, men det var kos

Helt rått å våkne til lyden av en kaffetrakter og stemmen til tom waits.

Brukte også pc en stund (power on i bios). Dette var leeenge siden, pcen kjørte dos og gikk rett i cubic player, dersom man ikke rørte tastaturet på 20 sec (da gikk den i win 95)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Bruk Windows Scheduler til å starte ett program til gitt tid
    Kan man bruke det til å vekke en pc fra vente\sove\dvale modus eller hva det heter ?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoom
    Kan man bruke det til å vekke en pc fra vente\sove\dvale modus eller hva det heter ?
    Hvis du går inn på innstillingene til det planlagte programmet etter du har lagt det til kan du huke av "Start datamaskinen for denne oppgaven"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hvis du går inn på innstillingene til det planlagte programmet etter du har lagt det til kan du huke av "Start datamaskinen for denne oppgaven"
    Høres lovende ut Da får jeg prøve det og lete etter et ok fjernkontroll program+ IR usb antenne

Noen som har noen forslag til IR usb antenne ?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe en Microsoft Media Center Remote. Koster ikke allverden, og IR mottaker følger med. Har prøvd å finne link i 10 minutter nå, men fant den ikke. Mulig jernteppet har kommet krypende ja... :P

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    hadde i den tiden jeg bodde i kollektiv, anlegget og en kaffetrakter som vekkerklokke. Brukte en strømbryter tidsur dings (slik man bruker for å skru lys av og på når man er på ferie for at det skal se ut om noen er hjemme).

Denne var koblet til en padde og som forsynte forsterker (power knappen på, phono knappen inne), platespiller (tom waits rain dogs side A stod klar med stiften på første spor) og en "ferdig ladet" moccamaster kopi (kjøpt ny i eske på loppis på grünerløkka)

Dette er sikkert ikke sunt for anlegget, men det var kos

Helt rått å våkne til lyden av en kaffetrakter og stemmen til tom waits.

Brukte også pc en stund (power on i bios). Dette var leeenge siden, pcen kjørte dos og gikk rett i cubic player, dersom man ikke rørte tastaturet på 20 sec (da gikk den i win 95)
    Fikk litt assossiasjoner til Wallace & Gromit her:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Du kan kjøpe en Microsoft Media Center Remote. Koster ikke allverden, og IR mottaker følger med. Har prøvd å finne link i 10 minutter nå, men fant den ikke. Mulig jernteppet har kommet krypende ja... :P

kan jeg bruke en IR mottaker som sender også da ? eller kan man bruke en sån en USB to IrDA Wireless Infrared Red IR Dongle Adapter NEW - eBay (item 370161010408 end time Feb-19-09 22:31:33 PST) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort noe lignende flere ganger. Har laptopen i stua som surrer og går hele tida. Lagde en bat-fil som starta opp vlc player og lasta inn en låt (eller musikkvideo). Brukte da windows scheduler til å fyre av den bat-fila til et bestemt tidspunkt. Fungerer glimrende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt det store poenget med å lage .bat filer etc. bruk denne:

Alarm Clock - Free software downloads and reviews - CNET Download.com

Så kobler du PCen din til anlegget, still inn volum og hvilken sang du vil våkne til til hvilken dag etc...

Sov (og våkne) godt 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Ser ikke helt det store poenget med å lage .bat filer etc. bruk denne:

Alarm Clock - Free software downloads and reviews - CNET Download.com

Så kobler du PCen din til anlegget, still inn volum og hvilken sang du vil våkne til til hvilken dag etc...

Sov (og våkne) godt 8)
    Men må jeg ikke ha på anlegget hele natten da? (hvis dette fungerer, så hadde det vært kjempegøy, men da trenger jeg en megaenkel guide=P)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet egentlig alt jeg trenger nå utenom en IR sender motaker usb ting. Såg litt på denne listen Hardware men alle koster mye ( 3-400kr) og bare USB-UIRT har ok støtte for alt og den koster fra 400-600 avhengig av hvor du kjøper den. Men så leste jeg at Dell Windows XP Media Centre Remote NEW on eBay, also, PC Remote Controls, Input Devices, Computing (end time 26-Jan-09 08:23:37 GMT)
    kanskje kunne gjøre samme nytte.

Noen som har noen erfaringer med billige ir sender motager til pc ?

Sitat Opprinnelig postet av LT. Ripley
    Men må jeg ikke ha på anlegget hele natten da? (hvis dette fungerer, så hadde det vært kjempegøy, men da trenger jeg en megaenkel guide=P)
    pcen kan du sette i sovemodus men anlegget ditt må du vel ha på hele tiden om du ikke har sån strømbryter med tidslås eller anlegg med fjernkontroll, da trenger du en IR sender\motaker til å skru på anlegget fra pcen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke en gang å ha pc-en i sovemodus. Dette kan gjøres fra bios. Guide her:
    Turn On Your Computer Automatically

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •