12V triggerløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

12V triggerløsning

Jeg ønsker styring av mitt Adeo lerret med min Logitech Harmony 895 universalfjernkontroll. Adeo-lerretet benytter seg av RF-signaler, men tydeligvis andre enn de Logitech benytter, for alle forsøk på parring blir mislykkede...

Hvilke alternativer har jeg da?

Lerretet har en 12V triggerport, men det har dessverre ikke Sony HW-10 prosjektoren min.

Men hvordan fungerer egentlig 12V triggerløsninger? Er det slik at foring av 12V triggersignaler til mottakeren ruller ned lerretet, og opphør av slike signaler ruller det opp igjen?
    I såfall vil det vel kanskje fungere med en Z-Wave veggadapter (fungerer med Logitech Harmony) SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Z-Wave Apparat Modul - ZRP200 og en trafo 230V --> 12V Biltema Norge plassert i denne, og koplet rett i triggerporten?

Eller er det slik at triggersignaler er pulssignaler; ett for å rulle ned, og ett for å rulle opp igjen...?

Andre løsninger mottas med STOR takk!!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvilken modell du har fra Adeo, men dette hentet fra brukermanualen til et Adeo Tensio lerret:

-adeo-jpg

Her ser det ut til at det legges opp til styring av den ene 230V fasen for å kjøre lerretet opp/ned, ingen 12V trigging så langt jeg kan se ut i fra brukermanualen. Er du sikker på at ditt lerret har denne muligheten?

Om du har det, så er det enkel sak å teste om den skal ha et fast 12V signal eller om det skal pulses, er det ikke? Evn. kan du ringe til butikken der du har kjøpt det (avshop?), de har sikkert fått spørsmål ang. styring av lerret tidligere.

Et 12V adapter på den Z-Wave modulen vil gi deg fast 12V ja, og skulle det være slik at lerretet kun vil ha en kort 12V puls, finnes det rele`er som gir en liten puls hver gang en fast endring skjer på inngangen. Hvordan dette løses i praksis på en Harmony fjernkontroll vet jeg ikke.

Ang RF: RF-signalene din Harmony bruker vil nok aldri fungere. RF er ikke noe fastsatt standard slik som Blåtann, så hvilken protokoll produktene snakker sammen med kan være helt individuelt.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fontnerd
    Jeg ønsker styring av mitt Adeo lerret med min Logitech Harmony 895 universalfjernkontroll. Adeo-lerretet benytter seg av RF-signaler, men tydeligvis andre enn de Logitech benytter, for alle forsøk på parring blir mislykkede...

Hvilke alternativer har jeg da?

Lerretet har en 12V triggerport, men det har dessverre ikke Sony HW-10 prosjektoren min.
    Har du sjekket om receiveren din har triggerutgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kjappe tilbakemeldinger!

Jeg har et Adeo tab-tension TM250 lerret
    AVshop.no / ADEO tab-tensioned motorisert 250cm

HåkonN har vedlagt bilde av den originale standardbryteren. Denne har jeg, men kjøpte i tillegg en mottaker/fjernkontroll-løsning
    AVshop.no / ADEO Remote m/12v trigger
    i håp om at denne opererte på samme frekvens som Logitech Harmony 895. Men det gjorde den tydeligvis ikke...

Denne boksen har imidlertid også inngang for 12V trigger (dvs. to sukkerbiter), men har ikke noe sted å hente dette signalet fra, ettersom prosjektoren ikke har en slik port.
    Jeg har, som torsteinvh skriver, triggerutgang på receiveren min (Yamaha RX-V3800), men jeg bruker denne sammen med en plasma-TV også, så lerretet skal helst ikke rulle ned hver gang jeg starter receiveren...

Verken Kjell på AVConcept (importør av Adeo) eller Daniel på AVshop har noen umiddelbar løsning. Daniel mener kanskje Euroscreens Autolink system vil fungere, manual midlertidig nedlastbar herfra
    http://www.bergsnov.no/autolink_inst...swe_screen.pdf

I ledningen fra lerretet er det fire ledere; gulgrønn (jord), blå (N) og brun + sort som er koplet til bryter, og bestemmer om lerretet henholdsvis skal opp eller ned.
    Da vil vel løsningen med Z-Wave veggadapter og 230V --> 12V trafo muligens ikke fungere...?!?

Blir kjempeglad for alle tips fra elfreaks!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fontnerd
    Jeg har, som torsteinvh skriver, triggerutgang på receiveren min (Yamaha RX-V3800), men jeg bruker denne sammen med en plasma-TV også, så lerretet skal helst ikke rulle ned hver gang jeg starter receiveren...
    På Denon som jeg vet mest om så kan triggeren trigges avhengig av hvilken inngang/surround modus som brukes, så jeg tenkte kanskje det var slik på din reciever også så du kunne få trikset det til på et vis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •