How to google ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

How to google ?

Vet ikke helt om dette ble rett kategori men..

Hver gang jeg søker etter hardware omtaler på nettet så får jeg nesten bare opp en haug av pris-sammenlignings sider (pricegrabber, nextag etc.) som alltid har 'write your own review' alternativ på forsiden

Er det noen som har et godt tips på søketekst i Google for å sile bort disse ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at det er bedre å søke etter produktene direkte i forskjellige forum, hvis produktet blir diskutert er det ofte linker til div tester i tråden.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker å skrive "produkt-x" review eller test, f.eks Svs pb ultra review...

En annen smart ting er også å gå via diverse utenlanske forum for å søke opp linker til omtaler hvis det du søker etter ikke er så omtalt på avforum 8)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jo en evighet å bla gjennom en haug forum for å finne disse..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å søke etter produkter på Google kan være en tålmodighetsprøve. En dukker raskest opp på en eller annen pricerunner site hvor de har lagt inn de søkeord som "alle" bruker, desverre inkl review. Det er mulig å gjøre komplekse søk i Google med minus tegn på ord som filterer bort mye av slikt, jeg inkluderer av og til " -"best price" ".

De fleste tester har med en del teknisk info om et produkt, så jeg begynner ofte med å gå til produsenten, hente ut noe spesifikke data som er relevante for produkttester (men ikke for selgere) og inkluderer disse søkeordene i søket sammen med test, review, opinion, etc.

I tillegg må jeg legge til at jeg sikkert har 10-20 forskjellige søkevarianter med diverse nøkkelord før jeg gir meg, alt etter hvor gira jeg er på å hente ut tester.

Som siste mulighet: Finn ut hva test og reveiw heter på tysk, fransk og spansk. Søke med disse og bruk bablefish og fantasi til å lese resultatene.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anerkjenner dette problemet og må si takk til Kokken for hans forslag i denne sammenheng

Skal prøve dine tips ved første anledning!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Jeg anerkjenner dette problemet og må si takk til Kokken for hans forslag i denne sammenheng

Skal prøve dine tips ved første anledning!
    Enig, akkurat slike tips jeg var ute etter.
    Er på jakt etter en mer 'permanent' high-end bluray spiller, og er meget nyskjerrig på Marantz BD8002, men har ennå tilgode å finne et skikkelig dybde-review av denne spilleren. Skal prøve Kokke-tipsene å se om det hjelper

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min erfaring er at hvis man får opp alle "liksom" reviewene i bøtter og spann, er dette fordi det ikke har vært noe særlig med reviews på produktet man søker etter.

Hvis man for eksempel søker på "cambridge dacmagic review" (et populært produkt for tiden hos mange) får man opp mange relevante treff: cambridge dacmagic review - Google-søk

Søker man på noe som kanskje ikke er så veldig populært eller nytt, for eksempel min gamle Technics CD spiller, så får man opp følgende: Technics SL-PS770D - Google-søk

Det er helt klart en sammenheng her, så hvis jeg ikke finner det jeg leter etter på de første 1-5 sidene, så er det som regel meget vanskelig å finne relevant informasjon imho.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Som siste mulighet: Finn ut hva test og reveiw heter på tysk, fransk og spansk. Søke med disse og bruk bablefish og fantasi til å lese resultatene.
    For firefox brukere: Ubiquity er din venn!

Det er ganske enkelt å oversette med, bare trykk CTRL + SPACE og skriv inn: translate to norwegian

*Ubiquity demo video*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •