Spørsmål angående tilkobling av LG hjemmekino til CD HD PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående tilkobling av LG hjemmekino til CD HD PVR

Hei alle sammen, beklager hvis jeg har postet dette på feil del av forumet, men jeg er ganske grønn når det kommer til dette. Jeg har søkt rundt ganske lenge nå, men finner ingen løsning på problemet mitt..

Jeg har en HD PVR fra Canal Digital som er koblet med HDMI-kabel til min LG 42'' LCD-TV, og som fungerer utmerket. Jeg hadde lyst på surround-lyd, og ble anbefalt å kjøpe et fullt hjemmekinosystem (jeg har ikke særlig peiling selv). Derfor har jeg nå kjøpt LG hjemmekino HT762TZ (Se link under). Jeg trodde at jeg kunne koble PVR-en til DVD-mottakeren, og så sende bildesignalet fra DVD-mottakeren videre til TV-en igjen, mens lyden kom ut fra høytalerne plassert rundt i rommet.

Problemet er at PVR-en kun har én HDMI-tilkobling, og det samme har DVD-mottakeren. Da er det vel ikke mulig å få signalet i HD-kvalitet fra PVR til DVD-mottaker og videre til TV?

Har jeg kjøpt katta i sekken? Hva skal jeg i så fall bytte det i? Alt jeg vil ha er surroundlyd ut fra alt som spilles på min TV (enten det kommer fra PVR eller PC via HDMI-utgangen på PC'en)

Burde jeg kjøpt utelukkende høyttalere med forsterker, og droppet hele DVD-mottakeren?

Jeg hadde satt utrolig stor pris på hjelp!

Link til hjemmekinosystem: Elkjøp - LG hjemmekino

Link til TV: Elkjøp - LG 42" LCD-TV

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har selv en LG HT902TB DVD/Hjemmeknio, LG 50pg6000 TV, viasat hd og ps3. Kjører alt på HDMI inn på TV for bilde. For lyd kjører jeg alt fra TV til DVD over optisksignal. Fungere helt utmerket.8) Bare husk å skru av høytalerene p tv`n, så går lyden automatisk ut på optisksignal.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk!

Jeg gjorde akkurat som du sa, og det gikk som en drøm! Tusen takk skal du ha :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •