Sitat Opprinnelig postet av gundog
Bør du ikke velge class6 minne? ...og da går vel prisen opp rundt tusenlappen for 16GB.
Holder nok plenty med Class 4. Class 2 er nok kanskje litt å tregeste laget.

Uansett er ikke prisen for Class 6 så ille som du tror - heldigvis. Iflg. prisguiden på Akam får en 8GB Class 6 fra 149kr, og 16GB fra 252kr.

Sitat Opprinnelig postet av gundog
Tror nok det er riktig at man ikke ser noen voldsom forskjell på bitraten mellom HF10 og HF11 - det må isåfall være på scener med mye bevegelse. Kanskje man også har et bedre utgangspunkt i forhold til etterbehandling/videoredigering?
I utgangspunktet er bedre bitrate fordelaktig. Men i praksis på akkurat disse kameraene så ser du ut til at forskjellen for de fleste nok ikke er spesielt merkbar. Her er oppsummeringen fra en ganske nøye test gjort av de i linken nevnt tidligere:

"Out of the lab, we put the HF11 and HF10 side-by-side in some difficult shooting situations and examined the playback footage with an extremely critical eye. After much deliberation, we came to the conclusion that most people can't tell the difference between the two. You'd have to spend an insane amount of time and energy—as we did—to see a variance."

Jeg bestillte meg derfor en HF100 som jeg får i kveld. Deal har den nå på tilbud til 6000kr med Samsonite bæreveske og 8GB minnekort inkludert, og med en rabattkode jeg hadde kom det på 5650,-. Finnes flere nettbutikker som selger kun kameraet til 7-8000kr, så det var slettes ikke noe dårlig tilbud.