FAT32 og store filer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer greipfrukt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FAT32 og store filer

Hei!

PS3 bruker FAT32, samtidig som at FAT32-filer ikke blir større enn 4GB. Hva gjør man da om man vil legge inn f.eks video-filer på over 4GB med med f.eks minnepenn som er formatert i NTFS?

Noen som skjønner problemstillinga? Det kan jo virke umulig å legge inn filer på over 4GB pga. FAT32 . Håper jeg tar feil på dette?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv. om det ikke går, del opp videofilen.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har dessverre rett. Fat32 støtter ingen filer over 4Gb

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har delt opp med remux-program. Har liggende filmer delt opp i flere deler, men er ute etter å få en film i ei fil, er irriterende å sitte å se film å plutselig siter det stopp og så må du velge neste fil.

Med mindre det finnes et alternativ på PS3 som gjør at e den automatisk starter neste fil uten å stoppe? Når fila var ferdig ble den satt på pause og jeg måtte bytte fil.

Men poenget er at jeg vil legge inn filer over 4GB, men dette er da umulig på PS3 pga. FAT32?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv! dersom ps3 klarer å lese ntfs kan du jo spille filmen rett fra minnepinnen, evt bruke en ekstern disk til dette formålet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd før med ekstern HDD, finner den ikke på PS3.
    Går det ikke så går det ikke : P

Newcomer Hobbiten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker mkv2vob. Deler opp filene på maks 4GB og fører over på minnepinne med FAT32.
    Funker kjempebra!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det til meg og , men ønsker å kunne legge inn hele filer, uansett, 4 eller 16 GB.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maks filstørrelse på FAT32 er 4 GB.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fullstendig klar over FAT32's største filstørrelse er 4GB minus 1 byte for å vær eksakt. Har sendt mail til Sony PS for å høre om akkurat dette, skal legge ut svar her da ; )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker f.eks tverisity og velger at den ikke skal transcode, kan du overføre filer over 4 gig (er selvfølgelig en fordel om ps3 støtter filene :P )
    PS3 bruker IKKE fat32, men alle eksterne disker koblet til må være det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Maks filstørrelse på FAT32 er 4 GB.
    Ikke helt riktig,du kan laste ned programmet fat32formatter.exe(søk google)og formatere disker på samme størrelser som ntfs klarer,bruker selv en 500 gb disk fat32 til pvr.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av greipfrukt
    Er fullstendig klar over FAT32's største filstørrelse er 4GB minus 1 byte for å vær eksakt. Har sendt mail til Sony PS for å høre om akkurat dette, skal legge ut svar her da ; )
    Fortsatt ingen svar fra Sony, greipfrukt? Spent på svaret. Var ikke klar over at PS3 ikke finner ntfs-disker. Dette er stor strek i regningen for en som tenkte å legge ofte brukte filmer inn på PS3'ens hd som iso-filer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Fortsatt ingen svar fra Sony, greipfrukt? Spent på svaret. Var ikke klar over at PS3 ikke finner ntfs-disker. Dette er stor strek i regningen for en som tenkte å legge ofte brukte filmer inn på PS3'ens hd som iso-filer...
    Poenget er vel kanskje å stoppe litt av dette skulle jeg tro.
    Jeg bruker en PC koblet til i netverket hvor jeg har Mediaplayer 11 på. Her har jeg valgt Media Sharing. I disse instillingene dukker det opp en ukjent enhet
    som da er PS3. Da streamer du lett filer som er større enn 4GB.

Tror som sagt ikke at Sony syntes det skal være meningen at du skal kunne ta ei DVD iso fil å sleppe denne på HDn til PS3 for direkte avspilling. Det blir vel kanskje litt å jobbe mot seg selv som filmselskap

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Ikke helt riktig,du kan laste ned programmet fat32formatter.exe(søk google)og formatere disker på samme størrelser som ntfs klarer,bruker selv en 500 gb disk fat32 til pvr.
    Her er det vel en misforståelse?
    Det han sier, og som hele problemstillingen dreier seg om, er at filstørrelsen i FAT32 er begrenset til 4GB.
    Det du tenker på er nok at Windows ikke vil formatere partisjoner større enn 32GB til FAT32, da trengs et tredjepartsprogram.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste gode løsningen med PS3 og filmer er å ha en mediaserver. Og etter PS3 Media Server kom (ps3mediaserver.blogspot.com) er det blitt en drøm å streame film og FLAC til ps3n...

Det krever imidlertid at man har en pc som står og går et eller annet sted med en oppegående CPU og 100mbit eller 1gbit nettverk.

Har selv satt opp en server som står og går med alt av media delt via media server. Tar ikke store plassen med skjerm og tastatur/mus lagt vekk. Skal jeg gjøre noe på serveren bare fjernstyrer jeg den via nettverket.

Godt fornøyd med det systemet. Enkelt og med alt lett tilgjengelig på et sted, til og med dama med teknofrykt liker det godt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da ingen problem å bruke f.eks. mkv2vob, pakke ut .mkv-fila til 2-3 .vob-filer og spille av på PS3'n? Hvis du har en mkv-fil "Filmen min", så blir jo vob-filene "Filmen min.part1", "Filmen min.part2", "Filmen min.part3" som et eksempel. Da er det jo bare å starte part1 og så spiller jo PS3'n gjennom alle delene til filmen er slutt uten at man merker noe til at den er delt opp i deler på 4gb. Kan vel ikke bli stort enklere enn det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har desverre ingen intensjoner om å støtte PS3. Alternativene du har for å spille av filer over 4 GB er:
    1. Del opp filene ved hjelp av mkv2vob som tidligere nevnt.
    2. Sett opp en mediaserver som kjører tversity, WMP 11, PS3 Media server e.l. (OBS: Her burde både mediaserver og PS3 være koblet til nettverket med kabel og ikke trådløst, hvis ikke kan det hakke under avspilling)
    3. Du kan innstalere linux på PS3, da kan du koble til eksterne disker formatert i NTFS og spille av filer i alle slags formater.

Hvis du lurer på noe angående ett av alternativene er det bare å sende meg en PM. Har en god del erfaring med alle løsningene selv.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg går filmen i pause i det det er ferdig og jeg må trykke [O] for å så velge neste del og [X] Hvor finner jeg innstillinger for å stille inne at den bare fortsetter? Må jeg legge de en egen playlist?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå inn i selve hovedinnstilligene for PS3'n, så under fliken "videoinnstillinger" (eller hva det nå heter) kan du velge at PS3'n skal spille av filer etter hverandre. Navngir du da filene på slutten med "del1" og neste "del2" osv. slik at de blir lagt i riktig rekkefølge så spilles de av som en hel film. Funker kjempebra hos meg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •