Ut med TVen - blir man trodd av NRK?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ut med TVen - blir man trodd av NRK?

Hvordan reagerer NRK dersom man skriver til dem og forteller at man ikke lenger har TV og dermed ønsker å bli fritatt for kringkastingslisensen? Tar de det for god fisk, sender de folk på døra, eller krangler de så lenge de kan?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvordan reagerer NRK dersom man skriver til dem og forteller at man ikke lenger har TV og dermed ønsker å bli fritatt for kringkastingslisensen? Tar de det for god fisk, sender de folk på døra, eller krangler de så lenge de kan?
    Vill tippe på det siste.

Om du har DVD-spiller som cd-spiller og ikke tv kommer nok krav om lisens like fordømt.
    Det var vel en sak om dette for noen år tilbake da en blind bersjon brukte en vhs spiller for og høre på opptak, han måtte betale:twisted:

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv et brev til dem og si at du har solgt tv'en.
    Funker helt fint. Jeg gjorde det for mange år siden.

Nå har jeg derimot tv igjen og betaler lisens.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du legger ved en signert salgskontrakt på TVen som lisensen gjelder for og sender dette inn til NRK lisenskontor, skal det ikke være noe problem. Jeg gjorde dette selv for en del år siden, da jeg leverte tilbake et TV-apparat som jeg hadde lånt av min mor. Hun betalte allerede lisens og har/hadde flere TVer registrert på seg.

Men to år etter lå det plutselig et brev i postkassen med krav om innbetaling av lisens, selv om de ikke hadde vært på besøk, jeg var nemlig bortreist. Jeg bare kontaktet NRK og forklarte saken, vedkommende i andre enden sa at jeg bare skulle se vekk i fra kravet så lenge jeg ikke hadde anskaffet meg en ny TV i mellomtiden.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort som Tigerberget - kjøpte en tv som jeg betalte lisens for, før jeg overførte den til en annen. Kjøpte så ny tv etter en stund og begynte å betale lisens igjen.

Litt usikker på hvilke mottagere du kan ha nå som det gamle nettet stenges... Du burde vel kunne ha en tv/vcr som ikke kan ta inn signaler på egenhånd uten å betale lisens? Lisensen burde vel da følge dekoder i stedet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovverket holder ikke følge med teknologien; man må betale lisens for analog tuner selv om man med denne ikke kan ta inn NRK.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan jo det dersom man bor et sted med analog kabel, slik som jeg. Ingen digitaltuner her i huset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •