Hdmi Fra Blu Ray Vs Get Hd Dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi Fra Blu Ray Vs Get Hd Dekoder

Jeg har et problem som jeg håper noen kan gi meg en forklaring på: Jeg har en eldre Samsung plasma TV (fra 2003). Den har ikke HDMI inngang men DVI. Jeg bruker HDMI (versj 1.1)utgang fra Get sin HD dekoder og kobler den til "DVI-splitter" til TV og det fungerer som bare det å motta HD kanaler i flott kvalitet. Når jeg kobler HDMI kabel til Sony Blu Ray spiller BDP-S300 (har også HDMI 1.1) kommer det ikke bilde på TV. Noen som kan forklaer dette?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen som ny bruker

Får du bilde fra Sony BDP-S300 når bare den er koplet til ?

Du skriver DVI splitter.
    Det vanlige med en splitter er mota ett signal å splitte det til flere motakere (flere tv'r eller tv og projector)----> ikke samle flere signal og sende til en motaker.
    Skal du kople samtidig GET og S300 + eventuelt flere kilder som DVD med HDMI må DU ha en switch
    HDMI switch >>>>>du får dem med 2 , 3 , 4 HDMI innganger osv til feks 1 HDMI utgang >>>>du får dem manuelle eller med fjernkontroll.

Alternativ er å bruke component til enten HD decoder eller Blu Ray spiller til tv for ene tv signalet

eller har du reciver med flere HDMI innganger så bruk den som switch

Har du tenkt til å skifte tv begynner de jo å bli riktig billige og har 2 eller flere HDMI innganger.
    Har du tenkt på reciver /bytte eller kjøpe ny /brukt har de 2 eller flere HDMI innganger og switch funksjon

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, uttrykte meg litt feil - det heter nok ikke "splitter", det er en DVI som er koblet til Tvèn og som jeg igjen kobler HDMI kontakten fra Get boksen. Jeg får ikke bilde i det hele tatt fra Blu Ray spiller - kommer ikke inn på spillers meny etc. Kan det ha noe med at TV ikke støtter HDCP? Har skjønt at ALLE signaler fra Blu Ray har/er HDCP...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ODLUND
    Beklager, uttrykte meg litt feil - det heter nok ikke "splitter", det er en DVI som er koblet til Tvèn og som jeg igjen kobler HDMI kontakten fra Get boksen. Jeg får ikke bilde i det hele tatt fra Blu Ray spiller - kommer ikke inn på spillers meny etc. Kan det ha noe med at TV ikke støtter HDCP? Har skjønt at ALLE signaler fra Blu Ray har/er HDCP...
    Kan nok hende du treffer spikeren på hodet her, hvis du ikke har støtte for HDCP.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •