Sammenkobling av videosignaler til projektor - trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sammenkobling av videosignaler til projektor - trenger hjelp!

Hei

Holder på å bygge kino/bar i kjelleren, og trenger deres råd og hjelp til oppkobling av komponentene mine. Holder nå på å legge opp rør for trekking av alle kabler for å få de skjult.

Det jeg ikke helt finner ut av er hvordan jeg skal koble sammen komponentene jeg vil ha vist på prosjektoren, og med hvilken kabel? Jeg har i dag en Hitachi tj-x 200 projektor. Det som skal kobles opp mot denne: h/k dvd 22, ps3, pc, parabol (vanlig canal digital decoder, ikke HD) og kanskje en nintendo WII.

Finnes det noen form for video - switch?

Forsterkeren jeg har er en h/k DPR 2005.

Håper dere kan hjelpe meg, da jeg foreløpig står fast her...

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Harman Dingdong´en din har vel innebygget switching for analoge signaler. Koble dvd´en med komponent til H/K og nintendo WII med samme. Komponent opp til proj fra H/K. PS3 direkte til proj med hdmi. (husk stort nok rør til hdmi-pluggen. Anbefaler 50mm Ø). PC direkte med VGA kabel. Parabol med komponent til H/K, om mulig, ellers S-Video. Da må du også legge opp en S-Video opp til proj. Anbefaler her å benytte 2 RG59 koakskabler som du terminerer med bnc i enen for så å sette på en Y/C-splitt (f.eks. Extron) VGA kablen kan du også terminere selv, med fordel. Benytt da en kvalitets RGBHV kabel (f.eks. Extron). Ved å trekke alle analoge videokilder (foruten VGA) innom H/K har du muligheter til senere å utvide uten å måtte trekke noe mer. Oppsummering: Trekk følgende kabling til proj.: S-video, HDMI, VGA, Komponent. (Om du trekker 2 stk RGBHV kabler har du en du kan bruk til både komponent og s-video).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •