Trenger deres hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Stewie sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger deres hjelp

Heisann

Til nyåret så har jeg lyst til å oppgradere TV-oppsettet.
    Det vil si; ny TV, Blu-ray Disc spiller og nytt hjemmekinoanlegg (5.1).

Jeg har på en måte låst meg inn på samsungs TV LE37A656. Den ser veldig fin ut og får bra omtale.

Blu-ray Disc spillern er jeg ikke helt sikker på. Det står for det meste mellom:
    Samsung sin Blu-ray Disc spiller BD-P1500 Super lyd og bildekvalitet.
    Eller en PS3.
    Vurderer å vente på neste generasjons spillkonsoller, så jeg vet ikke helt om det er lurt for meg å kjøpe PS3.

Jeg vet ikke helt hvilke 5.1 hjemmekinoanlegg som er bra for tiden. Noen som har noen tips? Helst under 5000.

Så er det et par andre ting jeg lurer på :
    1. Kan man få surround lyd mens man ser på tv? (F.eks. TV3)(Har Canal Digital, kabel-tv foresten)
    2. Er det vanskelig å få surround lyd mens man spiller PS3? Hvordan burde man koble da?

Takker for alle svar :-D

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!!

Når det gjelder valg av tv, vet jeg ikke så veldig mye at jeg kan råde deg til noe.. Kanskje prisene faller enda mere over nyttår med tanke på de nye led tv'ene som "kommer"

Bluray valg ville blitt ps3 av de to alternativene du har her (forde du rett og slett kan spille med den). Selv har jeg PS3 til spill, og BDP s-350 til film.
    Siste er også en meget god spiller til en rimelig pris.

Men det er så mye forskjellig du må tenke på ved kjøp av dette og ny reciever : HD Bilde, HD lyd, blir du fornøyd med en 37 tommer eller skulle du gått for en større. Bruker du tv høyttalerne eller eksternt anlegg?

Når det gjelder canal digital, så sender enkelte kanaler med dolby digital lyd. Men ikke tv 3.

EDIT: Så ikke før etterpå at du snakket om komplett 5.1 anlegg til under 5000,- Mitt råd vil være å sjekke opp kjeder som Hifi-Klubben og soundgarden, eller lete litt på nett. Før du drar på elkjøp e.l

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kenneth_T for kjempefint svar.

Men det er så mye forskjellig du må tenke på ved kjøp av dette og ny reciever : HD Bilde, HD lyd, blir du fornøyd med en 37 tommer eller skulle du gått for en større. Bruker du tv høyttalerne eller eksternt anlegg?
    Nå har jeg en gammel "kasse" tv 4:3, 28 tommer eller no. Jeg bruker tv høytalerne når jeg ser på tv og bruker et gammelt 5.1 surround anlegg når jeg ser på DVD-er.
    Jeg har en ganske liten stue der jeg bor nå. Kanskje noe større enn 37", men helst ikke mye.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Regner med du er mest sugen på å bli kvitt den gamle tv'en
    Går ut fra at du ikke er den som skifter ut ting så ofte, siden du har slik tv ennå, og da er det greit å bli så godt fornøyd som mulig ved en slik investering. Du burde ihvertfall gå for en full hd skjerm. Nå vet ikke jeg om det er plassen din det står på, eller mest økonomien. Men sjekk Hifi-klubben.no

De har en ganske bra finansiering der du kan betale ned rentefritt på ett år
    Har selv benyttet dette ved flere anledninger, og er ganske fornøyd.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink hey å hå.

Philips sin cineos 9 serie kan være ett godt valg, utrolige bildeegenskaper med et sykt bra svartnivå.
    42" ligger vell på rundt 15 lapper.
    tven er verdt pengene
    Ambilight får du også.

Når det gjelder Blu-ray spilleren, så ville jeg også innvistert i en ps3 som nevn ovenfor.
    ps3'en er vell ikke noe "god" musikkspiller, musikkdelen i lydkortet er for dårlig.
    gir den terningkast 6 på filmegenskaper.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene deres HK_Xclio og Kenneth_T

Jeg tror jeg går for enten Samsungs 37 eller 40" i 6-er serien.
    Og PS3 som BD spiller.

Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Regner med du er mest sugen på å bli kvitt den gamle tv'en
    Går ut fra at du ikke er den som skifter ut ting så ofte, siden du har slik tv ennå, og da er det greit å bli så godt fornøyd som mulig ved en slik investering. Du burde ihvertfall gå for en full hd skjerm. Nå vet ikke jeg om det er plassen din det står på, eller mest økonomien. Men sjekk Hifi-klubben.no
    Jeg skifter ikke ut ting så ofte nei. Det er vel mest økonomien sin skyld :P
    Men det er kanskje ikke så rart, jeg er jo ikke voksen enda.
    Men det skal bli deilig å få opgradert tv-systemet.

Takk for tipset med Hifi-klubben foresten.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skiller ikke så veldig mye i pris mellom 37 og 40". Så gå for 40" du vil ikke synes det er for stort. Samsung 656 er ett utrolig bra tv i den prisklassen. Det knuser min sony w3000 på alle områder. Sony har forøvrig noen komplette 5.1 systemer som gir mye lyd i forhold til prisen.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Stewie
    Takk for svarene deres HK_Xclio og Kenneth_T

Jeg tror jeg går for enten Samsungs 37 eller 40" i 6-er serien.
    Og PS3 som BD spiller.

Jeg skifter ikke ut ting så ofte nei. Det er vel mest økonomien sin skyld :P
    Men det er kanskje ikke så rart, jeg er jo ikke voksen enda.
    Men det skal bli deilig å få opgradert tv-systemet.

Takk for tipset med Hifi-klubben foresten.
    Bare hyggelig, om du enda er litt usikker på valget dit, så kan du jo handle litt på elkjøp, siden di har 30 dagers full returret.
    samsung sine panel har litt problemer med SKARPE farger, litt smart å prøve tven i stua i tilfelle du angrer på kjøpet.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •