Jeg Trenger Hjelp!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg Trenger Hjelp!!!

Jeg har nettop kjøpt meg Xbox 360 elite, samt det nye Guitar hero World tour. Koblet det til og gjorde meg klar til å rocke, men det viste seg ikke å være så lett. Viste seg at guitar hero bare funker med HDMI. Jeg kjører med scart. Fikk en feilmeld at jeg måtte ha Pal 60 for å spille, og jeg hadde pal 50. Prøvde å skifte, men det funket ikke..Testet at spillet funket med en hdmi kabel.

Jeg har en Hitachi Pj-tx300 projektor, hvor jeg kjører tv gjennom en DVD opptaker uten hdmi utang. Bruker S-video..Så jeg ser for meg at jeg kanskje har 2 valg. Enten å kjøpe en DVD opptaker med både HDMI og S-video utgang(?), eller at jeg kobler xboxen direkte opp til projektoren med en HDMI kabel, samt en lydkabel til recieveren min(?)...Det jeg er usikker på er om det finnes en utgang for lyd på projektoren min, som jeg kan samkjøre med hdmi?...

Om det er noen som har en god ide hva jeg skal gjøre, er jeg meeget takknemmelig!! Presterte å bestille meg en 10m hdmi kabel over nettet isted, uten å være sikker på hvordan jeg skal få til lyd. huff

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Hvordan reciever har du?
    Er vel en mulighet å koble alt igjennom denne hvis du har støtte for HDMI inn og ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evt kan du bruke component kabel, og bruke optisk lydkabel for å få digital lyd! da det er vel det enkleste med tanke på kabler, da får du kjørt 720p på projektoren. Evt kan du kjøpe ny reciever og kjøre hdmi gjennom den og signalet videre til projektor, da får du jo samlet alle signalene til en kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

Recieveren er vel 4 år gammel snart..Pioneer VSX-D512...Har ingen HDMI utgang..derimot sånn hvit, gul, rød opplegg..
    Er ikke noen kløpper på teknisk utstyr..
    Men de utgangene jeg har ledig ut fra projektoren er:

Control, Y, Ca/Pb, Cr/Pr(Component video(?), Video, trigger

Kan man koble lyd fra noen av dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heggaman
    Recieveren er vel 4 år gammel snart..Pioneer VSX-D512...Har ingen HDMI utgang..derimot sånn hvit, gul, rød opplegg..
    Er ikke noen kløpper på teknisk utstyr..
    Men de utgangene jeg har ledig ut fra projektoren er:

Control, Y, Ca/Pb, Cr/Pr(Component video(?), Video, trigger

Kan man koble lyd fra noen av dem?
    Går det ann å bruke tilkoblingene på projektoren ut da? er ikke dette bare innganger?

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en lang component kabel(YPbPr) og forlenge den orginale kabelen til xbox360 med component til projektoren. på denne enheten er det også mulighet for optisk lydkabel, så da bruker du denne til recieveren, siden du ikke har noe hdmi på reciever er dette eneste mulighet for digital lyd på anlegget!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •