Hei,

Jeg har en PC hvor jeg har to skjermer, og et TV delingssystem på 50 Hz. Plan er at jeg skal ha det ene bilde som ligger på skjerm B ut til en/flere tver via DVI -> composite.

Jeg har et skjermkort som skal kunne gjør denne jobben av typen Matrox Parhelia APVe. Dette ser ut til å skal fungere kanonbra når man ser i kontrollpanelet til Matroxskjermkortet. Jeg kan variere og stille ned frekvensen på skjerm 2 og 3 til feks 50 Hz osv slik at det passer TVens spesifikasjoner.

Dessverre får jeg ikke ut noe skjermbilde på TVen, den er helt svart. Men, når jeg går i innstillingene for skjermoppløsning, farger osv, så får jeg fargekodebildet opp på TVen. Jeg kan flytte bildet, justere farger, o.l. Men når jeg går ut i fra det, så blir TVen like svart igjen.

Ut fra PCen/skjermkortet er det koblet en skjerm til port A (som går til skjerm A) og en splitter med en VGA kontakt til skjerm "B" og en DVI som er tilkoplet TVen via DVI - > Composite.

Hva kan være årsaken til at jeg ikke får noe bilde på TVen? Noen som har noen løsninger på dette, eventuelt andre systemer/skjermkort/tilkoplingsbokser som kan løse dette problemet? (Må være composite ut til tven).

Takk,

mvh Andreas