Takfeste med muighet for horisontal justering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takfeste med muighet for horisontal justering

Hei!

Har kjøpt en Mitsubishi HC5500 som virker strålende på de fleste områder, men jeg har en utfordring når jeg skal henge den opp. Siden den ikke har justering horisontalt må jeg være VELDIG nøyaktig når jeg henger den opp slik at linsen kommer akkurat i sentrum av lerretet. Det blir ikke akkurat enklere av at linsen står på den ene siden av projektoren.

Så, mitt spørsmål er; det må da finnes et takfeste som kan justeres horisontalt, slik at om jeg borrer 3 cm for langt til venstre så kan jeg alikevel stille meg inn på plass?

Hvis ikke risikerer jeg å lage sveitserost av taket mitt:cry:

Eller er det et eller annet jeg ikke skjønner som gjør at dette ikke er et så stort problem som jeg tror? Alle eiere av DLP-prosjektorer har vel det samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mitt Chief MFG Elite takoppheng har justering alle veier, og er strålende fornøyd med det. Koster noen kroner ekstra enn de billigste, men dette kan du ha noen år.
    Det du må være obs på når du bruker justeringen på opphenget for å sentrere bildet blir proposjonene noe feil. (Bildet vil kunne "skrå ut" litt)

Mitt tips er å sette opp lerettet der du vil ha det, for også skru på prosjektoren og holde den i posisjon der bildet er sentrert, deretter markerer du i taket hvor takfestet skal stå også er det bare å skru fast :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •