Aspect ratio dvdfilm på 4:3 tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aspect ratio dvdfilm på 4:3 tv

Ser vanligvis dvd'er på min Cambridge dvd89, men så tilfeldigvis på reprise(filmen altså) på pc'en som jeg hadde sett før, og la merke til at det var en del bildeinformasjon som ble vist på pc-skjermen(som er 16:9) som ikke ble vist på 4:3 tv'en vår, greit nok, det er ganske logisk.

Men: Uansett hvilke innstillinger jeg prøver på spilleren får jeg ikke vist hele bildet(med striper oppe og nede), det er litt på hver side av skjermen som er borte, selv når jeg velger å ikke strekke bildet, men vise den i bredformat.

Ble litt rot men er jeg dømt til å ikke se hele bildet på tv'en? Selv om jeg vil ha sorte striper oppe og nede.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sansynligvis har TVen din en del overscan. Dvs at den kapper bort kantene, en funksjon som var nyttig i gamle dager før digitale bildemedier kom fordi det var støy i kantene på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven er nok noen år gammel ja. Prøvde zoom-funksjonen på spilleren og zoomet ut, da fikk jeg hele bildet, men da zoomet en del ut med striper både i toppen og på siden.

Så ny tv er vel greia.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •