Svingbart veggfeste til 42"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svingbart veggfeste til 42"

Skal henge TVen (42" Plasma) på veggen og pga vinkel fra sofa trenger vi feste som kan vries litt.

Er f.eks. dette fra Clas Ohlson helt greit eller er det noe poeng i å bruke noen kroner ekstra å kjøpe fra Vogesl, SMS eller andre?

TVen kommer ikke til å vries fram og tilbake i særlig grad, er bare for å få korrekt vinkel vi trenger ett vridbart.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål - jeg har samme "utfordring".
    Har tenkt mye på dette med rimelige løsninger og ser vel for meg at TV'n om noen år henger litt på skeiva da jeg erfarer at billigløsninger er bra en stund, men så gir de litt etter.

Vogel sin er min favoritt, men da den største for å få en sving. Husk at 42'' er brede. Armen ut må derfor være av en viss lengde ellers slår sidene fort borti veggen.

Vogels har en fin hjemmeside hvor du skriver inn TV navn og størrelse, f.eks får jeg denne som "svar":
    Welcome to Vogel's

Finnes på dinpris.no til kr 2640,-

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolmodighet har aldri vært mi sterke side så jeg kjørte til Clas for å kjøpe stativet der, men slo det ifra meg når jeg såg på det. Først og fremst pga det bygde alt for mye ut fra veggen men også fordi det såg vinglete ut.

Istedet endte jeg opp med en annen løsning til omtrent samme pris, ett veggfeste som heter "Mecatronica Flag 50". Utrolig "simpel" patent men samtidig er det genialt enkelt og det virker også mye mer solid enn bl.a. Clas sitt itillegg til at det bygger minimalt ut fra veggen (omtrent ikke mer enn ett ikke svingbart stativ). Eneste minus jeg har funnet er at det kanskje svinger litt vell lett/fort men mulig dette vil endre seg når jeg fester det permanent, nå er det kun hengt opp uten å teite skruene noe særlig.

Slik ser det ut og koster rett over 1000 lappen:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roter i en gammel tråd nå... men kvar fant du dette festet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •