Mister signalet til TVen når PCen går inn i Windows

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mister signalet til TVen når PCen går inn i Windows

Hei!

Har nettopp flyttet inn i en ny leilighet der en LG LCD 26LC51 fulgte med. Jeg prøver nå å koble denne opp mot min stasjonære PC, som har et nVidia GeForce 6600GT-skjermkort. Jeg bruker en VGA-kabel for å koble opp.

Problemet er dette: Når jeg starter opp PCen med TVen tilkoblet, så viser den alle boot-skjermene, inkludert boot-skjermen til Windows. Når PCen derimot skal inn i selve Windows, så forsvinner signalet og skjermen blir svart. Plugger jeg i den vanlige PC-skjermen min, får jeg derimot bilde.

Jeg har forsøkt å forandre på oppløsningen, men dette hjelper ikke. Får uansett ikke signal, og når jeg kobler til PC-skjermen er oppløsningen alltid 1280x1024, uansett om jeg tidligere har forandret dette til en annen oppløsning.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes, og hva jeg eventuelt kan gjøre med det? TVen har et eget "RGB (PC)"-valg i input-menyen, så det burde jo la seg gjøre å finne en løsning. Har styret med dette i noen dager nå, men har latt være å spørre her siden jeg synes det er litt uhøflig å registrere seg bare for å be om hjelp med ett enkelt problem. Håper jeg tilgis!

Belønning i form av heder og ære til den som kan hjelpe meg!

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du to utganger på skjermkortet ditt?
    Da er det mulig at skjermbildet klones hele veien inn til windows, men når du kommer til windows blir tv'en stående som en sekundær skjerm som ikke er skrudd på. Hvis dette er tilfellet kan du kansje se to skjermer når du er inne
    på egenskapene for skjermmodus (der hvor du velger oppløsning).

Her må du velge utvid skrivebordet mitt til denne skjermen når du har klikket på skjerm nummer 2. Da tror jeg det skal virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Har du to utganger på skjermkortet ditt?
    Da er det mulig at skjermbildet klones hele veien inn til windows, men når du kommer til windows blir tv'en stående som en sekundær skjerm som ikke er skrudd på. Hvis dette er tilfellet kan du kansje se to skjermer når du er inne
    på egenskapene for skjermmodus (der hvor du velger oppløsning).

Her må du velge utvid skrivebordet mitt til denne skjermen når du har klikket på skjerm nummer 2. Da tror jeg det skal virke.
    Nei, har bare én VGA-utgang på kortet. PCen har derimot også et integrert skjermkort med en VGA-utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenstation
    Får uansett ikke signal, og når jeg kobler til PC-skjermen er oppløsningen alltid 1280x1024
    Her er utklipp fra manualen til tv'n:

Supported Display Resolution (RGB-PC mode)
    640x350
    720x400
    640x480
    848x480
    852x480
    800x600
    1024x768
    1280x768
    1360x768
    1366x768

Så det kan se ut som det er oppløsningen som er problemet. Du må få maskinen til å stå fast på en av de oppløsningene tv'n støtter.

AS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •