Problemer med hdmi switching til min projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med hdmi switching til min projektor

Hei,

Har hatt ett oppsett siste par årene som har fungert bra.

Jeg har hatt både tv og projektor og samtidig flere kilder med hdmi. Disse har jeg så manuelt koblet direkte fra kilde inn i en clas ohlson 1-4 splitter:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Dette har fungert smertefritt uansett hva jeg har funnet på.

NÅ har jeg kjøpt meg en onkyo tx sr 606 receiver med 4 HDMI inn og 1 ut. Jeg satte alle kildene mine inn i denne og så utgangen opp til switcheren min. Derfra videre til min LG tv fungerer alt som det skal.

MEN når signalet skal videre til min Hitachi PJ TX200 projektor blir det problemer. PJ sier at det er "no signal detected on HDMI" uansett hva jeg gjør.

Jeg har en 10+5 meter HDMI kabel spleiset med signalforsterker fra switcheren til projektoren. Er dette problemet? Må jeg ha en switcher med egen strømforsyning?

Noen ideer?

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. kan høres ut som HDCP-problematikk. Jeg ville prøvd å koble direkte fra receiver til projektor. Virker dette? I så fall er det jo bare å bytte til en lengre kabel. Har en svak mistanke om det den switchen kan være synderen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Hm.. kan høres ut som HDCP-problematikk. Jeg ville prøvd å koble direkte fra receiver til projektor. Virker dette? I så fall er det jo bare å bytte til en lengre kabel. Har en svak mistanke om det den switchen kan være synderen.
    Er litt vanskelig å komme til bak på receiveren, så det er vel den ene tingen jeg ikke har forsøkt. Skal sies at jeg har koblet via denne switchen før uten problemer. Er først når receiveren skal være kilde og ikke direkte fra diverse enheter at jeg får problemer.

Skal se om jeg ikke får dratt fram og koblet direkte på switchen og testet.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er koblingen din videre fra receiveren? Du sier du har koblet opp både mot TV og projektor. Vil det si at du bruker din 4 til 1 switch "feil vei", med receiver på "utgangen" og tv og projektor på "inngangene"? I så fall kan det nok være her feilen ligger. En slik switch vil nok kun fungere den veien den skal, altså fra mange kilder til en. Hvis du har TV på første "inngang", og projektor på andre, fungerer da projektor hvis du bytter plass på disse?

Jeg tror nok løsningen er en hdmi-distributør, type 1-til-flere. Mange som selger disse i alt fra billig til dyre prisklasser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er koblingen din videre fra receiveren? Du sier du har koblet opp både mot TV og projektor. Vil det si at du bruker din 4 til 1 switch "feil vei", med receiver på "utgangen" og tv og projektor på "inngangene"? I så fall kan det nok være her feilen ligger. En slik switch vil nok kun fungere den veien den skal, altså fra mange kilder til en. Hvis du har TV på første "inngang", og projektor på andre, fungerer da projektor hvis du bytter plass på disse?

Jeg tror nok løsningen er en hdmi-distributør, type 1-til-flere. Mange som selger disse i alt fra billig til dyre prisklasser.
    Har selvfølgelig prøvd begge veier og med kun projektoren tilkoblet inn på switchen. Den har som sagt fungert/fungerer fint med 1 kilde inn som spres til 2 skjermer. Problemet oppstår så fort kilden er onkyo receiveren og ikke den opprinnelige kilden direkte.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jobbet ut receiveren og koblet projektoren direkte på utgangen der.

Dette fungerte IKKE. Problemet er altså ikke switchen min, men onkyoreceiveren.

Det går nå en 5 meter hdmi kabel ut fra receiveren til en HDMI extender/amplifier. Så er det en ny 5 meter hdmi derfra og opp i projektoren.

Skal forsøke å flytte projektoren ned på gulvet i morgen og koble den til med en kort hdmi-kabel og se om dette hjelper.

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alternativt

denne svitsjen kan muligen hjelpe

ELTEK AS
    Grandbeing’s SW 0402X (854kr) is a four-input-two-output HDMI switch. It switches the four HDMI inputs to the two HDMI outputs(The two outputs work alternatively). These four inputs and two outputs are auto switching.(Smart function)
    SW 0402X has the ability of equalization and amplification to ensure HDMI signal’s transmission through long cable without quality loss.?

Fjernkontroll og strømforsyning er inkludert men den kan brukes uten begge deler.

Den har en autoswitching funksjon som "leser" inn og utgående signal samt at den kan ta nødvendig strøm rett fra HDMI kablene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •