Passiv HDMI Splitter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passiv HDMI Splitter

Kom over denne RapalloAV Passive HDMI Splitter

Products - RapalloAV

pris ca 215,- Nok.

En splitter kabel for å koble sammen 1 input enhet (f.eks. DVD, PS3 eller sat tuner) til 2 output enheter (f.eks TV og projektor).
    Man kan IKKE koble sammen 2 input enheter (f.eks DVD og PS3) til 1 output enhet (f.eks TV)

NB: Både TV og projektor kan ikke være påslått samtidig. Om man skal se TV, så betyr vel det at projektoren ikke kan være i stand-by stilling heller, den må være slått helt av for at HDMI Handshake mellom enheten og TV'en skal gå ok.

Bruksanvisning:
    1. Power MÅ VÆRE AV på alt utstyr.
    2. Koble til TV, projektor og HDMI-enheten som skal brukes (fortsatt med power off)
    3. Slå på det ene displayet for å se et program, slå av display (TV/projektor) etter bruk.
    4. Slå på det andre displayet for å se et program, slå av display (TV/projektor) etter bruk.
    5. Bruk aldri begge displayene samtidig, da det vil medføre at splitteren ikke fungerer korrekt, og bildekvaliteten vil bli veldig dårlig.

Designet for kun skjerm som virker ad gangen.
    Hvis det er behov for at begge skjermene skal virke samtidig, så må man ha en "aktiv" splitter, dvs en som går på strøm.

Alternativer:

HDMI-splitter
    Art nr: 84-716
    Pris: 109,00 kr
    Biltema Norge

HDMI-switch 2 in – 1 ut
    Art nr: 42-100-01
    Pris: 192,00 kr
    ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa

Manuell HDMI-veksler
    Art nr: 38-2263
    Pris: 298,- kr
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI-splitteren 84-716 hos Biltema svarte ikke helt til forventningene.

Utseendemessig er den identisk til RapalloAV Passive HDMI Splitteren som er avbildet ovenfor... det er nødt til å være en kopi, den ser eksagt lik ut.

På pakken står det at den støtter kun 720p. Jeg har prøvd den idag, og fikk ikke noe bilde på Canal+ Film HD, som vel sender i 1080i?

Har koblet hannpluggen til sat-tuner, og så koblet tv og projektor til de 2 hunnkontaktene. Måtte dra ut strømpluggen på projektoren for å få bilde på tv-skjermen. Projektoren kan ikke stå i standby.

Men; Det største problemet var at jeg ikke fikk noen lyd på tv'en! Kan det virkelig være fakta? Denne splitteren er vel trolig egentlig beregnet til å koble 2 enheter til en tv, og ikke motsatt som jeg har koblet den...

I tillegg syns jeg bildet "blinket" litt (gikk i svart), men det kan ha vært sendingen..., det jeg såg på var giro de italia, og bildet der kan av og til forsvinne, ifb med helikopter kamera etc...

Men altså; ikke spesielt fornøyd med denne fra Biltema! Noen andre som har prøvd den?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får det du betaler for

Jeg har vært borti noe lignende selv og det fungerer dårlig,problemet er at den bare splitter ledningene,da blir det signaltap og direkte gjennomføring av 5volt signalet til alle komponentene uansett,det er nok grunnen til at projektoren din ikke ville skru seg av.
    I tillegg får du en kræsj på HDCP signalet.
    Anbefaler deg og legge litt mere penger i det og få tak i noe som virker :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •