Clas Ohlson DVI->HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Clas Ohlson DVI->HDMI

Jeg har bestilt meg en Samsung LE40M87 LCD, og tenker å koble til den stasjonære PC'en som ellers står og støver ned.

Tanken var å bruke en HDMI til DVD-D overgang fra Clas Ohlson, sette denne på DVI utgangen på skjermkortet (NVidia GeForce4 Ti 4800 SE, 128MB), og kjøpe en HDMI-kabel fra samme sted.

Noen som vet om dette av en eller annen grunn ikke vil være mulig/lønne seg?

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag (Overgang)
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag (HDMI-kabel)

Finner ikke noe info om skjermkortet, vet ikke om det er DVI-I eller DVI-D. Kan dette evt. skape problemer?

Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter en slik løsning med hell mellom pc og prosjektør. Såfremt du får skjermkortet til å levere 720p/1080p/1080i bør dette gå greit (du ønsker 1080p på din skjerm). Ettersom du har et eldre skjemkort kan dette mulignes by på problemer (men jeg har stort sett gode erfaringer med Nvidia).

Hvis du ikke får 1080P til å synce på første forsøk kan du forsøke å endre refreshrate til f.eks 50Hz.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig, Endre! Nå mangler bare PS3 og GTA

Jeg ville egentlig bare brukt en VGA-kabel, da dette fungerer ypperlig. Og det vil helt sikkert bli mye billigere også.
    Som du sikkert vet har jeg brukt VGA fra data til samme TV, og det er ingen problem.
    Om du skal bruke den som htpc kan det kanskje være like greit å streame over nettverket Det kommer egentlig litt an på hvilke filformater du skal bruke.
    Anbefaler deg hvertfall tversity, sett at du kjøper PS3 også.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte inn det overnevnte, og får skjermkortet til å sende 1080p gjennom DVI.
    Bildet kommer opp og er flimmerfritt og fint, men det er uskarpt (synes spesielt godt på tekst).

Leta litt og fant ut at dette kan skyldes at TV'en ikke støtter 1:1 pixelmapping gjennom HDMI/DVI.
    Tror jeg stikker tilbake til Clas Ohlson og bytter DVI-HDMI-overgangen i en VGA-kabel, så bruker jeg HDMI-kabelen til PS3 når jeg får ut fingeren og kjøper meg den.

Eller er det noen som har tips til løsning av dette oppsettet? Har fikla litt med innstillinger på PC'en, men er ikke über-nerd...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •