Hdmi switch: problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi switch: problemer

Hei.

Jeg mottok i går en Monoprice Hdmi Switch 4:1. Gikk som en lek og montere den opp, adapter med norsk stikk etc har jeg skaffet meg, sjekket polariseringen slik at den var rett, og fyrte opp. Lyser og står på som den skal. Så jeg plugger inn hdmi kabelen fra oppo 980 en min, og Toshiba Hd. Ep30. Oppoen er kobblet med en dreamscreen flat hdmi kabel, men toshibaen er koblet med hdmikabelen som fulgte med den. Går ett strekk på ca 8 meter med hdmi kabel fra Oppo fram til prosjektoren.

Toshiban fikk jeg ikke bilde fra i det hele tatt, mens bilde fra oppoen var rødprikkete over hele skjermen, dette fikk jeg vekk ved og skifte inngang. Men etter og ha sittet og sett film i omtrent 15 min. så forsvant bildet helt, først var det bare støy på ”skjermen” så ble det helt svart.

Begge spillerne har fungert bra før, har hatt oppe bilde fra begge igjenom en billig trykkepå switch fra Clas Olson(som dessverre har noen andre problemer, kan ikke bytte inngang uten at oppoen binder seg til sone 1 og skifter ned til oppløsning på 480i)

Hva er det som kan forårsake dette? Dårlige kabler? Dårlig switch?

MVH
    K

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kobble
    Hei.

Jeg mottok i går en Monoprice Hdmi Switch 4:1. Gikk som en lek og montere den opp, adapter med norsk stikk etc har jeg skaffet meg, sjekket polariseringen slik at den var rett, og fyrte opp. Lyser og står på som den skal. Så jeg plugger inn hdmi kabelen fra oppo 980 en min, og Toshiba Hd. Ep30. Oppoen er kobblet med en dreamscreen flat hdmi kabel, men toshibaen er koblet med hdmikabelen som fulgte med den. Går ett strekk på ca 8 meter med hdmi kabel fra Oppo fram til prosjektoren.

Toshiban fikk jeg ikke bilde fra i det hele tatt, mens bilde fra oppoen var rødprikkete over hele skjermen, dette fikk jeg vekk ved og skifte inngang. Men etter og ha sittet og sett film i omtrent 15 min. så forsvant bildet helt, først var det bare støy på ”skjermen” så ble det helt svart.

Begge spillerne har fungert bra før, har hatt oppe bilde fra begge igjenom en billig trykkepå switch fra Clas Olson(som dessverre har noen andre problemer, kan ikke bytte inngang uten at oppoen binder seg til sone 1 og skifter ned til oppløsning på 480i)

Hva er det som kan forårsake dette? Dårlige kabler? Dårlig switch?

MVH
    K
    Ville mistenkt at det kan være en litt uheldig HDMI kabel impedans/karakteristikk i kombinasjon sammen med den nye HDMI switchen som lager problemene du beskriver.

Får du EP30 en i gang hvis du bruker dreamscreen kabelen på den i stedet for oppoen?

Ville testet med en bedre/annen 8m kabel å sett om den ikke ville fungerer bedre.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ville mistenkt at det kan være en litt uheldig HDMI kabel impedans/karakteristikk i kombinasjon sammen med den nye HDMI switchen som lager problemene du beskriver.

Får du EP30 en i gang hvis du bruker dreamscreen kabelen på den i stedet for oppoen?

Ville testet med en bedre/annen 8m kabel å sett om den ikke ville fungerer bedre.

Takk for raskt svar :-), får teste ut litt etter jobb i kveld en gang.

MVH
    K

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har EP10, og får ikke signal fra denne eller Pio DV-696 gjennom switchwn jeg har. Det er en sak jeg har kjøpt på QXL.. Noen som antydet HDCP, men jeg får bilde gjennom fra PS3 både med film og spill, så det er antakelig ikke problemet
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har EP10, og får ikke signal fra denne eller Pio DV-696 gjennom switchwn jeg har. Det er en sak jeg har kjøpt på QXL.. Noen som antydet HDCP, men jeg får bilde gjennom fra PS3 både med film og spill, så det er antakelig ikke problemet

HDCP decoding,prøv og se om du får igjennom ett lavt signal,gjerne under 720P

Har hatt problemer under testing med Toshiba under testing selv,kjørte en pioneer,Xbox og PS3 på samme switchen sammen med Toshibaen.
    Lurer på om det kan være noe med codexen på HDCP signalet

Eller så kan det jo være en feil på switchen...... prøv begge avspillerene direkte til skjerm.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd 720p, og byttet kabler i øst og vest. Rett i TVen virker alle spillerne, så det er et eller annet som stopper opp i switchen. RiksTVboksen sender 720p og PS3 1080p gjennom switchen så oppløsningen skal den takle greit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har prøvd 720p, og byttet kabler i øst og vest. Rett i TVen virker alle spillerne, så det er et eller annet som stopper opp i switchen. RiksTVboksen sender 720p og PS3 1080p gjennom switchen så oppløsningen skal den takle greit.
    Tja,konklusjonen må da bli at man ikke får gull for gråstein

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den 8 meters kabelen fra switchen til projektoren. Kan jo prøve å sette den direkte i toshibaen eller oppo'en.
    Er bildet bra da er det vel god sjanse for at switchen er problemet. Har du fortsatt støy eller røde prikker tyder det jo på kabelen.

Har nettopp fått røde hunder på lerettet selv, som følge av problemer med støy i det lengste hdmi strekket. Blir faktisk bare verre og verre.

Slik er bildet mitt nå:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mer eller mindre konkludert med at det er switchen i kombinasjon med Toshibaen som ikke fungerer i hop. Får toshibaen til å fungere meget bra sammen med den andre switchen. så jeg tviler på at det er den lange kabelen sin feil. Hadde i utgangspunket problemer med den andre switchen(trykknapp switch fra clas olson) men det problemet forsvant når jeg byttet ut dreamscreen kabelen for en "billigere" en. Problemet var at Oppospilleren bant seg til sone 1 samt at den hoppet ned til en oppløsning på 480p(altså sluttet og oppskalere) når jeg skiftet i mellom de forskjellige inngangene.

K

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Tja,konklusjonen må da bli at man ikke får gull for gråstein

Men ingen kan si at jeg ikke har prøvd

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en Pixel encoding problemstilling dette da, der f.eks switchen forvirrer skjerm enheten til å velge feil 4:4:4, 4:2:2, RGB osv instillinger.

Eksempel bildet med "røde hunder" ser kanskje ikke ødelagt nokk ut til at den bruker feil Pixel encoding, men det burde kanskje sjekkes opp hvis skjermen har en instilling for valg av dette.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det er ikke en Pixel encoding problemstilling dette da, der f.eks switchen forvirrer skjerm enheten til å velge feil 4:4:4, 4:2:2, RGB osv instillinger.

Eksempel bildet med "røde hunder" ser kanskje ikke ødelagt nokk ut til at den bruker feil Pixel encoding, men det burde kanskje sjekkes opp hvis skjermen har en instilling for valg av dette.

Kan jo kanskej være noe sånt, får prøve og sette meg inn i det.

Bildet mitt var mindre rødprikket enn det som vises over. Og jeg fikk det bort med og skifte fra Dreamscreen-kabelen til en medfølgende.

Skal prøve toshibaen i monoprice-switchen og se om jeg kan få opp noen opplysninger om innstillingene da.

Takk for all hjelp\info:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •