3D kommer for fullt igjen! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Titanic på trappene!

Kan se ut som om Cameron også skal gjøre om denne storfilmen til 3D.
    Gleder meg!

3D Conversion
    During the 2009 San Diego Comic-Con, director James Cameron announced that Titanic was in the process of being converted into 3-D and re-released at some point in 2011.[65][66][67] Speaking at the convention, Cameron said:

We can't call it dimensionalisation, we have to call it conversion. That's the same thing, we're going to turn it into high quality 3D. It takes about a year to 18 months to do it depending on the complexity. We've been told somewhere around a year, maybe 14 months. We've tested it, seen a couple of minutes converted. It looks spectacular. But it really requires the filmmaker to be involved to make sure that the Stereo Space decisions are made correctly.

[edit] References

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg gir liv til denne posten da dette er svært intressant. Når filmen Avatar kjem på kino 18 desember så må eg reise til ein 3D kino. Alternativene eg har er Dolby 3D (Stavanger og Sandnes) og RealD (Bergen). Er det noken som har erfaring med desse kinoene, og kva slags kino eg burde velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Eg gir liv til denne posten da dette er svært intressant. Når filmen Avatar kjem på kino 18 desember så må eg reise til ein 3D kino. Alternativene eg har er Dolby 3D (Stavanger og Sandnes) og RealD (Bergen). Er det noken som har erfaring med desse kinoene, og kva slags kino eg burde velge?

Noen, bl.a jeg, har litt problemer med RealD 3D.
    Elementer i bildet som ikke er i fokus ha en tendens til å flimre.
    For meg var dette nesten ødeleggende for opplevelsen.
    Jeg klarer å "kalibrere" øynene mine til flimringen forsvinner, men det krever en del konsentrasjon og er slitsomt.

Med Dolby 3D eksisterte ikke dette problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D kommer for fullt igjen!-sanctum-jpgCameron med ny undervannsfilm:-D

MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: James Cameron Talks SANCTUM!

MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: Wayfare Breathes Life Into 3D Underwater Survival Drama SANCTUM

3D revolution is here to stay, says <i>Avatar</i> creator

"Cinema’s master of escapism says the era of 3D is upon us.

James Cameron, on the Gold Coast to promote his Australian feature epic Sanctum, says audiences now thirst an enhanced reality, rather than fantasy.

...

Perhaps Cameron’s love affair with 3D was borne from his passion of cave diving. The three-time Oscar winner has logged more than 3000 hours underwater.

His film, The Abyss, broke new ground in underwater cinematography.

"3D works best in a very claustrophobic environment where you really feel finitely that the walls are only a few feet away," he says.

"I think people are going to be [find themselves] with accelerated heart rates, tight breathing and white knuckles when they go throw the experiences of this film."

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •