Hvorfor selges DVD / HD materiale med Kinoformat ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iiiiiijaaa

Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg vet ikke hva det er med folk som irriterere seg over de sorte stripene?
    Er det tanken at ikke hele sin dyre skjerm blir brukt?

Har du lagt vegg til vegg teppe for å bruke hele gulvet?

Selvfølgelig ønsker man å se hele bildet slik det var tenkt. Om det betyr sorte områder på skjermen, eller at skjermen er tilsvarende mindre i høyden er meg revnede likegyldig. Det er ikke mindre irriterende å sitte å stirre på veggen bak tv. (hvorfor ha en stor vegg når man ikke fyller den med TV kan man jo trekke paraleller til)

De fleste har jo bare to høyttalere også. Burde lyden vært 2.0 på Blu-Ray?
    Det var da voldsomt

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Det var da voldsomt
    Når man kommer med forslag som fint kan sidestilles med voldtekt av filmen, ja da kommer det en utblåsing

Kan de som er så veldig opptatt av å ikke ha sorte striper på skjermen forklare hvorfor det er bedre å se vegg, enn å se TV?

Montasje fra profil på minhjemmekino

Vedlegg 30666

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Når man kommer med forslag som fint kan sidestilles med voldtekt av filmen, ja da kommer det en utblåsing

Kan de som er så veldig opptatt av å ikke ha sorte striper på skjermen forklare hvorfor det er bedre å se vegg, enn å se TV?

Montasje fra profil på minhjemmekino

Vedlegg 30666
    Ikke så lett å se noe ut av din bildemontasje mht. forskjell på 16:9 og 2:40, men det er nok av lysende dingser å fokusere blikket på her enn lerrettet for å si det slik. Hiver du et sort teppe over alle lysende forsterkere ved filmkjøring eller bare fornekter du å se de også

Spøk til side, for min del har dette noe med dybdeperspektiv å gjøre. Sorte striper i samme plan som resten av bildet syns mye bedre enn en mørk furuvegg som er en meter bak TV/Lerrett. Denne "forsvinner" når rommet er i kinomodus med lerrett trukket ned. Men jeg har ikke maskert lerrettet for 2:40 modus og, ja jeg ser derfor at det muligens er behov for dette.

PS.
    Når jeg leser dine kommentarer, så syns jeg du er lite åpen for hva andre syns og at fasiten er at "folk må da vite bedre enn å tro at de skal få brukt hele den sikkert rådyre flatskjermen sin". Greit at du har en mening, men det er også greit å prøve å forstå andres synspunkter. Kun til info.

/L

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •