42" LCD-TV eller prosjektor? Ca. 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow 42" LCD-TV eller prosjektor? Ca. 10k

Hei!

Jeg er en 16 år gammel gutt som smått har flyttet meg inn i hjemmekinoverden.
    Har hatt Logitech Z-5500 i et halvt år nå (jeje, i know, ikke noe spesielt hifi, men en begynnelse ).
    Neste skoleår får jeg enerom på internatet jeg bor på og da ville jeg hatt noe fint noe å se på, men hva skal jeg velge? LCD-TV eller Prosjektor?

LCD-TV 42"
    + Et fint møbel
    + Tar mindre plass
    + DIGG med stor TV!
    + Får plass overalt
    - Lite i forskjell til prosjektor

Prosjektor
    + Stooort!
    + Kino
    - Trenger mye plass
    - Passer ikke i alle rom.

Kommer ikke på mer i slengen, men hva bør jeg velge?? TV eller Prosjektor?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du har interessen og velkommen til forumet. Jeg er ikke helt enig i ditt "dillema". Årsak, jeg har en 37" Toshiba LCD TV i "konestua" og de syns denne er flott....

Oppe på loftstua har jeg en 42" Plasma (Hitachi 42PD8600) og denne er det MYE mere realistisk bilde på, så jeg vil personlig anbefale deg Plasma fremfor LCD (glemm dette med innbrenning etc, teknologien går fremover).

Vi har også en Optoma H27 Projector med et ca. 100" lerret som er tilkoblet min Blu-Ray spiller og dette fungerer glimrende til FILM (kino, konserter etc. ikke til TV, levetiden til pærene er ikke så lange, ca. 2-3000 timer så dette er utelukket). Brukstiden på denne har sunket betraktelig etter at HD fomatet har blitt så bra og en 42" er passelig stort, selv med 4 Meter avstand til godstolen.

Mitt råd er derfor, gå for en 42" Plasma, skaff deg en god lyd/bilde kilde (nå som formatkrigen er over, velg en Blu Ray spiller som gir deg knall bilde / lyd. Mitt valg ble en Sony S300 (3995 på sonysenteret) eller en Samsung 1400P tror jeg den heter. De leverer begge veldig bra bilde og lyd til en grei pris.

Lykke til uansett !

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du glad i å se film,så vil du få en større opplevelse,med projektor og lerret!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internat... har bod på internat selv. Da er det type bøttekott rom.
    Ville nok valgt en god Plasma eller LCD tv størrelsen 37" - 42".

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksområdet bør bestemme. Ser du mest film og laster ned TV seriene du ser på bør du gå for projektor. Da kan du jo spille de av på PJen også. Er det mye TV titting og en film i ny og ne ville jeg gått for en TV da projektoren kan bråke litt, lampetiden er ikke all verden og det generelt er mer styr med å slå på projektoren for å se på nyhetene enn en TV. Men som tidligere anbefalt ville jeg også gått for plasma. Mye bedre på film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •