Kabel-TV til prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel-TV til prosjektor

Er det mulig å ta en coax kabel i en DVD spiller, så videre til en reciever med HDMI, for så å tilslutt få bildet med HDMI utgangen til en prosjektor? Evt. bedre enklere løsninger?

Edit: Finnes det DVD spillere med både coax og HDMI?

Mvh.
    Haakon

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du lurer på her...

Ønsker du å se på TV, f.eks NRK på prosjektoren?
    Ved å bruke en dvd/hdd opptager som TV tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var å kunne se vanlig tv på prosjektoren. Må det være en opptaker eller kan man f.eks bruke en reciever med tv kort eller noe lignende? jeg kan så å si ingenting på dette området så det jeg lurer på er vel egentlig hvordan jeg får vanlig kabel-tv på prosjektoren

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger du en tv tuner (vhs spiller, dvd opptager, pc med tv kort, tunerboks)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenkte meg noe slikt, men hvordan kobler jeg f.eks videospilleren til recievern? finnes det recievere med coax ingang eller må jeg ha f.eks dvd spiller med coax-inn og hdmi-ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakonh
    Ja tenkte meg noe slikt, men hvordan kobler jeg f.eks videospilleren til recievern? finnes det recievere med coax ingang eller må jeg ha f.eks dvd spiller med coax-inn og hdmi-ut?
    Du kobler VHS og Kabeldekoder til receiver ved hjelp av scart kabel med overgang til kompositt video. (Scart i video og kabeldekoder - kompositt i receiver.) Derifra med HDMI eller S-vhs til prosjektor.
    Du kan også eventuellt koble alt dette til en DVD-opptaker, med HDMI eller S-vhs til prosjektor. I sistnevnte kobler du bare lyd fra DVD-opptageren til en receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Du kobler VHS og Kabeldekoder til receiver ved hjelp av scart kabel med overgang til kompositt video. (Scart i video og kabeldekoder - kompositt i receiver.) Derifra med HDMI eller S-vhs til prosjektor.
    Du kan også eventuellt koble alt dette til en DVD-opptaker, med HDMI eller S-vhs til prosjektor. I sistnevnte kobler du bare lyd fra DVD-opptageren til en receiver.
    Takk for svar! Hvis jeg skulle brukt en dvd-opptaker, kunne ikke hdmi kabelen vist både bilde og lyd? og hvis det ikke gjør det, er det RCA hvit/rød jeg gjør det med?

edit: det var kanskje det du mente

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakonh
    Takk for svar! Hvis jeg skulle brukt en dvd-opptaker, kunne ikke hdmi kabelen vist både bilde og lyd? og hvis det ikke gjør det, er det RCA hvit/rød jeg gjør det med?

edit: det var kanskje det du mente
    HDMI kabel leverer både lyd og bilde, men i ditt tilfelle går ikke det siden du skal koble den til prosjektor. Hadde du koblet den til en TV ville du fått både lyd og bilde gjennom HDMI.

Altså; du må bruke rød/hvit til lyd fra dvd opptager til forsterker, event. en digital coax eller optisk dersom DVD opptagern din har det. (Det har den helt sikkert, hvis den har HDMI. Du får best lyd igjennom en digital kabel...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •