Noen spørsmål om LCD-TV, blu-ray etc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål om LCD-TV, blu-ray etc

Vurderer å gå til innkjøp av en Tatung V42MMFJ 42" Full HD LCD TV. TV-en blir å brukes til PC-skjerm, og kanskje etterhvert digital-TV. I den forbindelsen har jeg noen spørsmål:

1. Hvilken kabel er best å bruke for overføring av bilde fra PC til TV? HDMI eller DVI?
    2. Hvilke systemkrav stilles det til datamaskinen for å spille av Blu-ray filmer?
    3. Hvor mye forventes slike TV-er å falle i pris f.eks i løpet av ett års tid?
    4. Bør jeg vente med å kjøpe Blu-ray spiller/brenner til PC, eller er produktene som er ute nå gode nok?
    5. Hvor mange lydkanaler støtter Blu-ray? 7.1?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jtand
    Vurderer å gå til innkjøp av en Tatung V42MMFJ 42" Full HD LCD TV. TV-en blir å brukes til PC-skjerm, og kanskje etterhvert digital-TV. I den forbindelsen har jeg noen spørsmål:

1. Hvilken kabel er best å bruke for overføring av bilde fra PC til TV? HDMI eller DVI?
    2. Hvilke systemkrav stilles det til datamaskinen for å spille av Blu-ray filmer?
    3. Hvor mye forventes slike TV-er å falle i pris f.eks i løpet av ett års tid?
    4. Bør jeg vente med å kjøpe Blu-ray spiller/brenner til PC, eller er produktene som er ute nå gode nok?
    5. Hvor mange lydkanaler støtter Blu-ray? 7.1?
    1. For bilde fra PC spiller det i praksis ingen rolle. HDMI er DVI med lyd for å forenkle veldig.

5. Blu-ray støtter 7.1. Men fra PC er vel foreløpig vanskelig å få ut de nye lydformatene.

Sikkert noen HTPC-eksperter her som kan svare mer utfyllende

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i denne TVen, primært til PC-bruk. Har ikke greid å få finne ut om denne støtter 1:1 pixelmapping så har skrevet e-post til Tatung og spurt. I utgangspunktet synes jeg ikke det ser så bra ut ettersom en del av produktene her: Tatung har spesifikt nevnt pixelmapping i spesifikasjonene, men på V42MMFJ står det ingenting..

Som du kanskje skjønner så har hvertfall ikke jeg tenkt å kjøpe denne til PC-bruk uten at den støtter 1:1, og det bør ikke du heller uten at du vet hva du gjør...

Spørsmål om fremtidig pris er umulig å svare på.. Men jeg gjetter på at det største prisfallet allerede har skjedd.

Jeg tror ikke det er noe galt med de Blu-Ray drevene som selges - det bør være moden nok teknologi nå, og jeg hadde kjøpt ett sjøl hvis prisen hadde vært lavere.

Det finnes 7,1 lydkort til PC, burde vel være mulig å få alle BD-kanalene ut her?

Når det gjelder om PCen er kraftig nok til å spille BD, ville jeg ha lastet ned en HD-fil fra nettet. Greier maskinen din å spille av problemfritt 1080 h.264 fra nedlasta fil, burde BD også funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine erfaringer med Tatung V42MMFJ-ET2