3:10 to yuma - lipsync

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3:10 to yuma - lipsync

Jeg så "3:10 to Yuma" i dag, på sone 2 import, med min Oppo 980. Jeg ble svært skuffet over å se/høre at lyden lå ca. 100 ms på etterskudd gjennom hele filmen.

Noen andre som har opplevd dette med denne filmen? Ikke så lett å justere det bort med audio delay heller, når lyden i utgangspunktet kommer på etterskudd... Noen tips til noe man kan gjøre for å "lure" bort dette problemet, som mest sannsynlig skyldes at filmen er dårlig masteret?

(Og nei, jeg har ikke dette problemet med andre filmer. Og ja, jeg har sjekket at det ikke står på noe audio delay noe sted.)

Ellers var det en fin film, så hvis den er dårlig masteret må jeg jo nesten koste på meg sone 1-utgivelsen i tillegg. Erfaringsmessig synes jeg at lyden på sone 1-utgivelser ofte er bedre enn på sone 2. Personlig tror jeg at dette har noe å gjøre med at utgiverne ikke alltid gjør seg like i flid når de tilpasser lydsporet til PAL-systemet. Noen som er av samme oppfatning?

Gleder meg forøvrig til bluray tar over kinoen min, så slipper jeg mest sannsynlig å tenke på sånt noe mer. :-)

.:vegard:.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har filmen i sone 1 dvd og der er syncen helt fin.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare nødt til å kommentere at denne filmen har et 7.1 ukomprimert PCM-lydspor på BD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •