HDMI 1:2 splitter funnet. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 136 av 136
    Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI splitter 1:2 godkjent for 1.3

Hei ser dere har en del tips på noe jeg er på jakt etter.
    Men mitt spørsmål er: Finnes det en splitter for 1:2 som er godkjent for 1.3 som i tillegg har fjernkontroll? Og kanskje ikke koster over 1500,-

Eneste jeg finner med googling er denne (uten fjernkontroll) : AVshop.no / GEFEN Splitter 1:2 HDMI 1.3 HDCP EDID

Men synes den er litt dyr

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk eheitmann.no og se om han har noe. Vet han har billige splittere, men er ikke sikker på om der er fjernkontroll.

Hvorfor trenger du fjernkontroll? Skal jo bare dele et signal og sende det til to fremvisere, f.eks. TV eller PJ. Og når TV er i bruk er neppe PJ det osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sjekk eheitmann.no og se om han har noe. Vet han har billige splittere, men er ikke sikker på om der er fjernkontroll.

Hvorfor trenger du fjernkontroll? Skal jo bare dele et signal og sende det til to fremvisere, f.eks. TV eller PJ. Og når TV er i bruk er neppe PJ det osv.
    Snakket med en på HiFi-klubben som sa jeg ikke måtte kjøpe en som sendte signal ut på begge utg. samtidig, da det skapte signal problemer. Lyden forsvant av og til OSV.. Men selvfølgelig! det kan jo hende han var uheldig med sin splitter da Sjekket denne siden din i går kveld. det var en der med fjernkontroll, men det sto selvfølgelig at den var utsolgt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til eheitman.no og etterlyste 1:2 splittere som var 1.3 kompatible, og fikk som svar :Hei Kenneth

Takk for mailen.

1-2 Splitterene og switchene vi hadde på lager er utsolgt og vi kommer ikke til og ta de inn igjen pga en kommende oppdatering.
    De nye skulle vært her nå men produksjonen har blitt utsatt fra fabrikken til ca 20/12-08 så de vil ikke være her før rett over nyttår.
    De vil være minimum 1.3a kompatible og prisen på splitteren vil være ca 900,- ink mva og switchen vil også ha en innebygd autoswitch fuksjon og koste ca 700,- ink mva,begge vil ha en fastmontert ca 20cm lang HDMI kabel på inngangen.

Mvh

Espen Heitmann

Så da er det jo bare å vente

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ordner seg, og at han får dem inn når de er ventet da.
    Og at den virker slik du håper.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne?
    https://www.mamoz.no/mamozv3/default...dusentID=CS-11

TV'n min har kun en hdmi inngang og jeg skal koble til Xbox 360 og Playstation3.

Ser ikke ut til at denne har noen fjernkontroll for å velge hvilken inngang som er aktiv men jeg kommer uansett ikke til å ha både xbox og ps3 på samtidig.

Er ute etter en billig løsning men vil selvfølgelig ikke miste bildekvalitet.

Tips til andre billige alternativer mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes nok ikke noe særlig billigere enn denne, jeg har selv testet noe liknende jeg fikk prøve fra soundgarden, den virket den, har ikke sammenliknet med noen andre på kvalitet, men den sendte bildet så den funket fint. ellers har du noen med fjernkontoll som og er billige, jeg endte opp med en 4:2 fra clas ohlson som kostet 700kr. der har de nok andre du og kan prøve!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar.

Har egentlig ikke behov for en med fjernkontroll. Som sagt så vil ikke xbox og ps3 være på samtidig.

Kommer til å kjøpe denne og teste. Siden den er såpass billig så er det ikke krise om den ikke fungerer skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zerpent

TV'n min har kun en hdmi inngang og jeg skal koble til Xbox 360 og Playstation3.

Ser ikke ut til at denne har noen fjernkontroll for å velge hvilken inngang som er aktiv men jeg kommer uansett ikke til å ha både xbox og ps3 på samtidig.

Kjøpte den på biltema, fungerer dårlig hos meg, men vet andre har lykkes med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Den er uansett bestillt så jeg får se når den kommer.

Hva skjer om jeg slår på både xbox og ps3 mens de er koblet til tv'en via denne? Vil det være skadelig for tv'en på noen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er skadelig, men får vel ikke noe bilde. Eller så får du bilde fra den ene kilden. Eg skulle bruke den ut fra PS3, og sende bilde til projektor, og lyd til reciever.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjell på HDMI splitter og switch?

Jeg trenger en boks som støtter alt så jeg kan sende signal via hdmi fra PS3/blu-ray til en boks som sender signalet videre til tv og receiver med hver sin hdmi kabel.

Dvs at den må kunne sende ut signalet fra en hdmi kabel til to stykk samtidig...

Er denne noe tess da?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testa ut de som ELTEK selger??

ELTEK AS
    OG
    ELTEK AS

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zerpent

Har nå fått testet denne og resultatet var ikke positivt...
    Når både xbox og ps3 er koblet til denne så blir det små prikker og striper på tv'n.
    Kobler jeg fra en av delene så blir bildet bra, men kan ikke ha begge tilkoblet samtidig. Har selvfølgelig ikke slått på begge konsoller samtidig. Det er et eller annet som forstyrrer når begge er tilkoblet.

Må si jeg er litt skuffet men var i utgangspunktet litt i tvil om det ville fungere. Må vel bare prøve å finne noe av litt bedre kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eBay Store - PC NightMarket: USB Flash Drive, HDMI Switchers, 32GB

Jeg har handlet her, 5ports switch med fjernkontroll. Virker knall med 1080P og tilsvarende billig kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Noen som har testa ut de som ELTEK selger??

ELTEK AS
    Hei,

Jeg har akkurat fått den i hus og jeg må bare si at dette er et genialt produkt.
    Det er to ting som gjør den genial:
    1. Den skifter automatisk til den HDMI kilden som ble skrudd på sist
    2. Den trenger ikke egen strøminntak, da henter strøm fra aktive HDMI kabler

Har koblet den opp nå med PS3, Dvico TVIX-5100 og Lyse Altibox og det fungerer som bare det.

Kan samtidig anbefale XCM Multi-Consoles Component Cable V3 fra play-asia Buy XCM Multi-Consoles Component Cable V3 (PS2 & Xbox & PS3 & XB360 & Wii & Sony PSP Slim & Lite) - Order Now!

Gir deg en kabel som kobles mot alt som finnes av konsoller og med en component utganger. Den krever at du switcher manuelt med en liten bryter, men hjelper voldsomt i kabelrotet (dessverre funket den ikke på min ps3).

mvh
    Dagfinn

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •